قطعه سازی کشور با حمایت دولت توان تامین نیاز داخل را دارد


کد خبر : ۴۷ | تاریخ انتشار : ۲۸-۰۲-۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزیر صنعت نماینده ویژه ای برای رفع مشکلات قطعه سازان معرفی می کند.
مهندس امیر حسین جلالی، مدیر عامل شرکت قطعه سازی ایسکرا و نایب رئیس انجمن قطعه سازان همگن استان تهران با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی داخل از مرحله ساخت گذشته و در جهت طراحی و بهبود قطعات داخلی دارای توان مهندسی شده است، گفت: در حال حاضر قطعه سازان توانمندی در کشور وجود دارد که واحد های طراحی پیشرفته ای راه اندازی کرده اند و توان ارائه قطعات مطابق با استاندارد های بین الملی و پیشرفته جهانی را دارند. قطعه سازی کشور با حمایت معنوی دولت توان تامین نیاز داخل را دارد.

نایب رییس انجمن قطعه سازان همگن استان تهران در ادامه افزود: اگر چه تحریم های بین المللی باعث مشکلات عدیده ای در تامین مواد اولیه قطعه سازان داخلی گردیده، ولی تحریم های داخلی و قوانین دست پاگیر باعث سخت تر شدن فضای کسب و کار برای قطعه سازان گشته که باید در این زمینه وزارت صنعت و معدن و تجارت به کمک قطعه سازان بیاید تا از این اشتغال مولد و صنعتی که پس از سال ها به توان مناسبی رسیده است، پاسداری کند و نباید به قطعه سازان که هم اکنون ضامن اشتغال در بخش مهمی از اقتصاد کشور می باشند بی توجهی کرد.
مهندس جلالی ضمن اشاره به پراکندگی جغرافیایی مطلوب قطعه سازی در کشور و اهمیت ایجاد اشتغال متوازن، صنعت قطعه سازی را مولد در صنایع توصیف کرد و گفت: در حال حاضر هر کجا نیاز به ساخت داخل دستگاهها و قطعات در کشور باشد صنعت قطعه سازی کشور راهگشا است و نمونه آن فعالیت قطعه سازان در زمینه های دیگر صنایع از جمله نساجی، پتروشیمی، قطعات صنعتی سر چاهی نفت و گاز و حتی بخش های الکترونیک پیشرفته در بردهای الکترونیکی صنعتی است.
به منظور حمایت از صنعت خودروسازی کشور علاوه بر انسجام اجتماعی به انسجام سیستمی هدفمند بین ارگانهای اجرایی مانند گمرک، وزارت کار، وزارت بهداشت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، تامین اجتماعی و وزارت نیرو نیازمندیم.
ایشان در آخر با اشاره به لزوم هماهنگ شدن قطعه سازان در اعلام نیازها و معرفی موانع تولید گفت: جای آن دارد که وزیر محترم صنعت معدن و تجارت همانگونه که توجه ویژه ای به تولید خودرو و پاسخ نیازهای بازار و هموطنان گرامی دارند، در موضوع مشکلات قطعه سازان نیز مسئول مستقیمی را معرفی تا کانالی برای اطلاع رسانی به وزیر جهت رفع موانع پایدار تولید و فضای کسب و کار در سال رونق اقتصادی ایجاد گردد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی