استفاده از خطوط تولید ایجاد شده برای تولید قطعات جدید/ مزیت اقتصادی بالا در تولید قطعات برقی خودرو


کد خبر : ۵۱ | تاریخ انتشار : ۲۹-۰۲-۱۳۹۸ - ۹:۳۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: استفاده از خطوط تولید مشابه و سرمایه گذاری های انجام شده برای تولید قطعات جدید، می تواند منجر به کاهش هزینه های تولید شود.

به گزارش خبر قطعه و به نقل از خودروکار، ابوالفضل خلخالی در گفت و گو با خبرنگار این رسانه با ارایه این پیشنهاد گفت: قطعه سازان می توانند برای ورود به حوزه جدید تولید در بخش هایی که قابلیت دارند، از سرمایه گذاری های انجام شده به صورت زنجیروار خدمات دریافت کرده و نسبت به تولید قطعه اقدام کنند.

دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران این اقدام را عاملی برای کاهش هزینه های تولید اعلام و تصریح کرد: توسعه این رویکرد نیاز به نهضت عمومی دارد تا از ظرفیت های موجود در کشور و خطوط تولید ایجاد شده، استفاده شود. بر این اساس شرکت هایی که به دنبال راه اندازی فعالیت جدیدی هستند که مشابه آن وجود دارد، می توانند نسبت به استفاده از این خطوط تولید و تجهیزات بدون صرف هزینه هنگفت اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به چالش قطعه سازان در تولید قطعات برقی و ECU اظهار کرد: بررسی دستاوردها نشان می دهد که پیشرفت ایران در زمینه تولید قطعات برقی نسبت به مکانیک پیشرفت چشمگیرتری داشته است و اگر تاکنون در زمینه تولید ECU که قطعه چندان پیچیده ای نیست، اقدامی انجام نشده به دلیل به وجود نیامدن این فرصت بوده نه به دلیل پیچیدگی های فنی.

خلخالی ادامه داد: البته برخی از شرکت ها بر روی این موضوع تمرکز کرده و به آن پرداخته اند که در صورت توجه به این شرکت ها توانمندی تولید این قطعه در آن ها وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان این که در حوزه مزیت اقتصادی، اگر شرایط تحریم را در نظر نگیریم قطعات برق و الکترونیک مزیت اقتصادی بیشتری نسبت به قطعات مکانیکی دارند، تصریح کرد: این قطعات به دلیل دانش فنی موجود قابل طراحی است بنابراین مزیت اقتصادی بیشتری نیز دارد این در حالیست که در شرایط تحریمی قیمت قطعات وارداتی افزایش می یابد که مزیت اقتصادی تولید این قطعه در این شرایط دوچندان می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی