برای حل مشکلات تولیدی قطعه سازان دولت باید پیش قدم شود


کد خبر : ۱۹۸ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۳-۱۳۹۸ - ۹:۳۷ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

یکی از مشکلات بزرگ قطعه سازان که در حال حاضر با آن روبه رو هستند تهیه ی مواد اولیه ی است که تهیه ی و تولید آن در دست دولت و عمدتا وزات صمت می باشد.

خبر قطعه – در حالی به تازگی کاهش فشار اقتصادی قطعه سازان در دستور کار مدیران و تصمیم گیران قرار گرفته که ماه ها است بیشترین چالش آنها تامین نقدینگی و تعیین دستوری قیمت خودرو و قطعه است. دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران با توجه به افزایش هزینه های تولید در ایران معتقد است با توجه به شعار سال و  رونق تولید ملی؛ حمایت بیشتر دولت در جهت تامین مواد نیاز ضروری این روزهای قطعه سازان می باشد.

غلامعلی قرائی در گفتگو با خبرنگار خبر قطعه گفت : یکی از مشکلات بزرگ قطعه سازان که در حال حاضر با آن روبه رو هستند تهیه ی مواد اولیه ی است که تهیه ی و تولید آن در دست دولت و عمدتا وزات صمت می باشد،مثل ورق های مس،روی،فولاد و آلومنیوم؛ که این مواد به سختی به دست تولید کننده می رسد و انتظاری که قطعه ساز از دولت دارد اینست که این مواد را با شرایط سهل و آسان بصورت بازپرداخت ۸ یا ۹ ماه در اختیار تولید کنندگان قرار دهد و یا اینکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور تنفسی برای برگشت پول از سوی واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود.

قرائی در ادامه گفت : یکی از کارهای که دولت و وزارت صمت با توجه به شعار سال و نامگذاری آن از سوی مقام معظم رهبری به سال روتق تولید ملی می تواند انجام دهد اینست که مواد پتروشیمی و پلیمری مورد نیاز قطعه سازان را به جای صادرات،بخشی از آن را در اختیار آنها قرار دهند و دولت اولویت اصلی را واحدهای تولیدی داخل قرار دهد.زیرا در حال حاضر تولید کننده با همه ی مشکلاتی که پیش رو دارد مثل بیمه و مالیات و پرداخت ارزش افزوده می بایست پول مواد اولیه را به دولت پرداخت کند و آنهم برای تحویل مواد شرایطی سخت قرار داده است که تحویل مواد یا صورت نمیگیرد یا با کندی و گذشت زمان اتفاق می افتد که این مشکلات سبب شده تا ۴۰ درصد از واحدهای تولیدی و قطعه ساز نیروهای خود را تعدیل کرده و یا شفیت های کاری خود را کم کنند و از دست دادن نیروی کار ماهر یعنی از دست دادن سرمایه انسانی و اجتماعی در جامعه.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیور محرکه و قطعه سازان استان تهران در خصوص عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازی ها گفت : پیش فروش های خودرو از سوی خودرو ساز به دلیل کمبود خودرو یکی از علل آن می باشد،زیرا خودرو ساز زمانی که نمی تواند خودرو را تحویل مشتری دهد باید جریمه ی دیرکرد و سود مشارکت به مشتری پرداخت کند و این خود یعنی انباشت بدهی خودروسازی ها و کم شدن نقدینگی آنها و در نتیجه نمی تواند بدهی های خود را به قطعه سازان پرداخت کند.

ایشان در پایان این مصاحبه خاطر نشان کرد که با همدلی و خرد جمعی قطعه سازان و علی الخصوص اعضا انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه ساران استان تهران می توان این مشکلات را مرتفع کرد و به آینده و پر رونق شدن کارگاه ها ی تولید امیدوار شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی