گروه کروز تمام تلاش خود را برای ارائه قطعات خطوط تولید بکار گرفته


کد خبر : ۲۳۵ | تاریخ انتشار : ۱۱-۰۳-۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

سیاست کلی کروز به روزرسانی خط تولید و روشن نگه داشتن موتور تولید در خطوط تولید می باشد که با وجود همه ی فشارهای اقتصادی از ۱۲۰۰۰نفر پرسنل کروز تعدیل نیرویی نداشته ایم و حتی در حال حاضر بصورت محدود جذب نیرو متخصص را در برنامه کاری برای داخلی سازی بیشترداریم؛ زیرا معتقدیم ما مدیون به این مرز و بوم هستیم و تا جایی که می توانیم باید با حفظ انسجام و وحدت در بین قطعه سازان خودرو به پیشرفت این صنعت کمک کنیم

به گزارش خبر قطعه، ((حمید کشاورز))  امروز شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از خطوط تولید شرکت قطعه سازی کروز گفت: بسیاری از پلتفرم های الکترونیکی خودروهای روز جهان هر روز در حال توسعه است و در این زمینه عقب افتادگی داریم که با این حال اکنون ای سی یو  (کامپیوتر) خودروهایی نظیر پراید، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، تیبا و سایر خودروهایی که درصد داخلی سازی بالایی دارند، در این شرکت تولید می شود.

 

ایشان در ادامه گفت: متوسط سود در صنعت خودرو سازی جهان بین سه تا چهار درصد است و در کشورمان در هر زمینه ای که ارزش افزوده موجود باشد به تولید خواهیم پرداخت و اگر دانش فنی را قطعه سازان ایرانی در اختیار داشته باشند می‌توانند عمده قطعات  الکترونیکی را با صرفه اقتصادی تولید کنند.

 

وی ادامه داد : خودروسازی یک صنعت اقتصادی است؛ اما اقتصادی ها آن را اداره نمی کنند و مدیریت در خودرو سازی و ایران خودرو  یک مدیریت دولتی به حساب به شمار می رود و نداشتن برنامه برای تولید یکی از مشکلات بزرگ این خودرسازی ها می باشد.

کشاورز در ادامه در خصوص خودروهای ناقص باقی مانده در کف کارخانجات ایران خودرو و سایپا گفت: از زمان اعمال تحریم ها پیش بینی می شد که به چنین روزی برسیم، همانگونه که در زمان تحریم های گذشته در سال ۹۱ با خروج ناگهانی پژو از ایران چنین شرایطی را شاهد بودیم.

وی توضیح داد: آن زمان روزانه ۸۰۰ دستگاه پژو ۲۰۶ در کشور تولید می‌شد که تامین برخی قطعات آن به ارزش ۱۲۰۰ یورو توسط پژو تامین می‌شد و اجازه داخلی‌سازی آن را نمی دادند، به این ترتیب با اعمال تحریم‌ها تولید خودرو در کشور به شدت کاهش یافت.

وی اضافه کرد: در دوره مدیریت قبلی شرکت ایران خودرو پروژه سنگین خودکفایی پژو ۲۰۶ تعریف شد و توانستیم در مدت  ۶ ماه  نسل جدید این خودرو را ساخته و وابستگی ۱۲۰۰ یورویی را به صفر برسانیم.

 

وی بیان داشت: در بازه زمانی بین سال های ۹۱ تا ۹۶ ارز قیمت واقعی نداشت و ارزان در اختیار صنعتگران قرار گرفت، به این ترتیب کمر همت به نابودی صنایع کشورمان زدیم.

 

کشاورز اظهار داشت: خودکفایی به معنای به وجود آمدن شرکت‌هایی است که دانش فنی و مهندسی لازم برای تولید یک محصول را دارند اما ممکن است مواد اولیه آن را از خارج وارد کنند.

 

کشاورز ادامه داد: ما به عنوان قطعه ساز به خودروسازان اعلام می کنیم وقتی قطعه یا قطعاتی موجود نیست به تولید خودرو نپردازند، اما شیوه خودروسازان تولید هرچند با کسری قطعه است تا به محض رسیدن قطعات، خودروها را تجاری کنند.

 

این فعال صنعتی افزود: اصرار بر این شیوه تولید سبب شده تا سرمایه خودروسازان و قطعه سازان حبس شود و اکنون فقط گروه کروز ۱۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه از خودروسازان دارد.

 

وی گفت: مشکل عمده صنعت خودروسازی عدم تکافوی اعتبارات ریالی، بالا بودن قیمت ارز و فرآیند طولانی تخصیص ارز و رساندن پول به شرکتهای خارجی است.

ایشان خاطرنشان کرد: کامپیوتر خودرو نسل ۵ شرکت کروز در حال آزمون است و در ماه‌های آینده آماده شده و به تولید انبوه خواهد رسید، پس از آن نیاز به واردات کامپیوتر خودرو در کشور نخواهد بود.

کشاورز گفت: اکنون ۱۳۰ پروژه خودکفایی و داخلی سازی قطعات در شرکت کروز تعریف شده است.

وی در ادامه به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: اگر نظیر چنین تحریم‌هایی بر آلمان به عنوان قطب صنعتی جهان وارد می‌شد، قادر به تولید بیش از ۲ میلیون دستگاه خودرو در سال نبود زیرا تولید بسیاری از قطعات را برون‌سپاری کرده‌ است.

کشاورز به کسری یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در خودروهای در کف کارخانه مانده ایران خودرو اشاره کرد که  ۲۰ درصد آن مربوط به شرکت کروز است و مشابه چنین آماری نیز مربوط به کسری قطعات خودروهای سایپا است.

این تولید کننده بزرگ قطعه خودرو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص چند کیفیتی بودن خطوط تولید قطعه گفت: هیچگاه در کروز بنا بر تولید قطعه با چند کیفیت نبوده است و همان قطعه ی که به خودروساز می دهیم در بازار هم به فروش می رسد که البته برخی از سودجویان با کپی کارتون های کروز اقدام به فروش اجناس فیک میکند که بارها این موضوع در مراجع قضایی مطرح شده و در حال پیگیری می باشد.

حمید کشاوز در پایان این نشست خاطر نشان کرد: تصمیم نداریم به مباحث حاشیه ی که برخی از رسانه ها با شیطنت های خود به وجود آورده­اند، ورود کنیم و سیاست کلی این شرکت به روزرسانی خط تولید و روشن نگه داشتن موتور تولید می باشد که با وجود همه­ی فشارهای اقتصادی تعدیل نیروی نداشته ایم و حتی در حال حاضر بصورت محدود جدب نیرو متخصص برای داخلی سازی را در برنامه کاری خود قرار داریم؛ زیرا معتقدیم ما مدیون به این مرز و بوم هستیم و تا جایی که می توانیم باید با حفظ انسجام و وحدت در بین قطعه سازان خودرو به پیشرفت این صنعت کمک کنیم.

کروز بزرگترین شرکت تولید کننده قطعات خودروی کشور و تولید کننده قطعات تزئینی، دسته سیم، سوئیچ، تعلیق و ترمز، نشانگرها و مالتی مدیا، چراغ، ایربگ، داشبورد، سپر، سنسور و کویل، اگزوز، فرمان، سیستم تهویه و بلوک سیلندر است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی