تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

مهندس جلالی نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران

حرکت بر اساس محور های انتخابی جدید می تواند منجر به تحول جدی در صنعت قطعه سازی و خودرو گردد

مجموعه مسائل و مشکلات گریبانگیر صنعت خودرو طی ده ی گذشته؛ سبب تشکیل انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران که اعضا محترم آن در زمره تولید کنندگان قطعات خودرویی با فن آوری پیشرفته می باشند؛ شد تا بعلت نزدیکی به مراکز تصمیم گیری و مشتریان نهایی (خودروسازان) در شکل گیری راهبردهای کلان صنعت خودرو و قطعه سازی
تاثیر پذیری عمده ای داشته باشد تا بتواند نقش آفرینی کنند.

حرکت بر اساس محور های انتخابی جدید می تواند منجر به تحول جدی در صنعت قطعه سازی و خودرو گردد

خبر قطعه – مهندس امیر حسین جلالی  نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران در مجمع عمومی عادی و فوق العاده این انجمن که در محل هتل آکادمی المپیک با حضور حداکثری اعضا برگزار شد گفت :

مجموعه مسائل و مشکلات گریبانگیر صنعت خودرو طی ده ی گذشته؛ سبب تشکیل انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران که اعضا محترم آن در زمره تولید کنندگان قطعات خودرویی با فن آوری پیشرفته می باشند؛ شد تا بعلت نزدیکی به مراکز تصمیم گیری و مشتریان نهایی (خودروسازان) در شکل گیری راهبردهای کلان صنعت خودرو و قطعه سازی تاثیر پذیری عمده ای داشته باشد تا بتواند نقش آفرینی کنند.

مهندس جلالی در خصوص مدیریت نوین در صنعت قطعه سازی گفت : حرکت صنعت خودرو ظرف ده  سال گذشته که میراث بر جای مانده از مدیران و  سیاست های دهه هفتاد می باشد که از درخشان ترین دوره های صنعت قطعه سازی و مجموعه عوامل تاثیر گذار؛ روز آن  دوره بوده است.

 

و در حال حاضر با پیشرفت صنایع و به طبع مدیریت نوین جهانی و صنعتی برنامه های کهنه و قدیمی دیگر جوابگوی بهره برداری از امکانات موجود نمی باشد و حرکت بر اساس محور های انتخابی جدید می تواند منجر به تحول جدی در صنعت قطعه سازی و خودرو گردد و ظرفیت های موجود در بخش خصوصی را با قابلیت های شگرفی که در اختیار دارند پویا نموده، زیرا استفاده از روش های قدیمی نمی تواند توان مدیریتی حداکثری را  مورد استفاده قرار دهد.

ایشان در ادامه اظهار داشتند که : در حال حاضر صنعت خودرو و قطعه سازی با یک سوال و چالش اساسی و مهم رو برو می باشد که ،آیا باید یک خودرویی خود کفا را هدف قرارداد و آن را کالای استراتژیک تلقی کرد؟ و یا اینکه تاکید را روی توسعه قطعه سازی های مزیت دار گذاشت و از محل صادرات آن، صنعت خودرو را با تراز ارزی مثبت همراه ساخت؟ و از آنجایکه ما قطعه ساز هستیم شاید متمایل به راه دوم باید باشیم.

نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران در پایان گفت : هدف از تشکیل این انجمن استفاده از توان حداکثری و استفاده از روش های مطالعاتی است که به کمک مراکز دانشگاهی معتبر ایران در حال انجام است تا بتوانیم مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی خودرو را با همراهی و اتحاد همه ی قطعه سزان استان تهران و کشور برطرف نمائیم و همواره این انجمن پذیرایی حضور عزیزان تولید کننده در انجمن می باشیم و همگی ما اجزای یک پیکر هستیم که با اتحاد و دوری از حواشی می  توانیم بر مشکلات موجود چیره شویم.


لینک کوتاه : http://khabarghate.ir/?p=272
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما