حرکت بر اساس محور های انتخابی جدید می تواند منجر به تحول جدی در صنعت قطعه سازی و خودرو گردد


کد خبر : ۲۷۲ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۳-۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مجموعه مسائل و مشکلات گریبانگیر صنعت خودرو طی ده ی گذشته؛ سبب تشکیل انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران که اعضا محترم آن در زمره تولید کنندگان قطعات خودرویی با فن آوری پیشرفته می باشند؛ شد تا بعلت نزدیکی به مراکز تصمیم گیری و مشتریان نهایی (خودروسازان) در شکل گیری راهبردهای کلان صنعت خودرو و قطعه سازی
تاثیر پذیری عمده ای داشته باشد تا بتواند نقش آفرینی کنند.

خبر قطعه – مهندس امیر حسین جلالی  نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران در مجمع عمومی عادی و فوق العاده این انجمن که در محل هتل آکادمی المپیک با حضور حداکثری اعضا برگزار شد گفت :

مجموعه مسائل و مشکلات گریبانگیر صنعت خودرو طی ده ی گذشته؛ سبب تشکیل انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران که اعضا محترم آن در زمره تولید کنندگان قطعات خودرویی با فن آوری پیشرفته می باشند؛ شد تا بعلت نزدیکی به مراکز تصمیم گیری و مشتریان نهایی (خودروسازان) در شکل گیری راهبردهای کلان صنعت خودرو و قطعه سازی تاثیر پذیری عمده ای داشته باشد تا بتواند نقش آفرینی کنند.

مهندس جلالی در خصوص مدیریت نوین در صنعت قطعه سازی گفت : حرکت صنعت خودرو ظرف ده  سال گذشته که میراث بر جای مانده از مدیران و  سیاست های دهه هفتاد می باشد که از درخشان ترین دوره های صنعت قطعه سازی و مجموعه عوامل تاثیر گذار؛ روز آن  دوره بوده است.

 

و در حال حاضر با پیشرفت صنایع و به طبع مدیریت نوین جهانی و صنعتی برنامه های کهنه و قدیمی دیگر جوابگوی بهره برداری از امکانات موجود نمی باشد و حرکت بر اساس محور های انتخابی جدید می تواند منجر به تحول جدی در صنعت قطعه سازی و خودرو گردد و ظرفیت های موجود در بخش خصوصی را با قابلیت های شگرفی که در اختیار دارند پویا نموده، زیرا استفاده از روش های قدیمی نمی تواند توان مدیریتی حداکثری را  مورد استفاده قرار دهد.

ایشان در ادامه اظهار داشتند که : در حال حاضر صنعت خودرو و قطعه سازی با یک سوال و چالش اساسی و مهم رو برو می باشد که ،آیا باید یک خودرویی خود کفا را هدف قرارداد و آن را کالای استراتژیک تلقی کرد؟ و یا اینکه تاکید را روی توسعه قطعه سازی های مزیت دار گذاشت و از محل صادرات آن، صنعت خودرو را با تراز ارزی مثبت همراه ساخت؟ و از آنجایکه ما قطعه ساز هستیم شاید متمایل به راه دوم باید باشیم.

نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران در پایان گفت : هدف از تشکیل این انجمن استفاده از توان حداکثری و استفاده از روش های مطالعاتی است که به کمک مراکز دانشگاهی معتبر ایران در حال انجام است تا بتوانیم مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی خودرو را با همراهی و اتحاد همه ی قطعه سزان استان تهران و کشور برطرف نمائیم و همواره این انجمن پذیرایی حضور عزیزان تولید کننده در انجمن می باشیم و همگی ما اجزای یک پیکر هستیم که با اتحاد و دوری از حواشی می  توانیم بر مشکلات موجود چیره شویم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی