پیگیری وزارت کار برای حل مشکل قطعه‌سازان خودرو


کد خبر : ۳۲۳ | تاریخ انتشار : ۱۰-۰۴-۱۳۹۸ - ۹:۰۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرکل حمایت ازمشاغل وزارت کار،با اشاره به اشتغال حدود۸۰هزارنفری در صنعت قطعه سازی گفت:برای حل مشکلات صنعت قطعه سازی ابتداباید سهامداران،مدیران وکارفرمایان اهتمام لازم را به عمل آورند.

به نقل از اقتصادآنلاین، کریم یاوری درباره مهمترین مشکلات و موانع صنعت خودروسازی کشور و تاکید بر لزوم صیانت از نیروی کار اظهار داشت: حدود ۸۰ هزار نفر کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی به طور مستقیم مشغول فعالیت و تولید قطعه هستند؛ ضمن اینکه صنعت قطعه سازی، مشاغل غیر مستقیم فراوانی را نیز رونق می بخشد.

وی افزود: بر اساس دستور صریح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی شاغل در صنایع قطعه سازی، جلسات متعددی برای حل مشکل صنعت مذکور با انجمن‌های صنفی کارفرمایان صنعت مذکور برگزار شده و از جمله تصمیمات گرفته شده در پایان سال ۹۷ تقسیط بدهی‌های بیمه‌ای قطعه سازان و حتی پرداخت حق بیمه جاری طی سه ماهه پایانی سال قبل بر مبنای ۷ درصد پرداخت نقدی و مابقی به صورت اقساط دوازده ماهه بوده است.

یاوری ادامه داد: برای حل مشکلات صنایع قطعه سازی ابتدا باید سهامداران، مالکان، مدیران و کارفرمایان بنگاه‌ها اهتمام و توجه ویژه و لازم به عمل آورند و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های صادر کننده مجوز فعالیت نیز کمال همراهی و همکاری را به عمل آورند در غیر این صورت می‌بایستی از طریق کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استانی به ریاست استانداران و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور به ریاست وزیر صنعت معدن و تجارت موضوع پیگیری و مشکلات حل و فصل شود.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: عمده مشکلات مرتبط با واحدهای قطعه سازی کمبود نقدینگی، بدهی‌های مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای و طلب از خودرو سازان و نوسانات قیمت ارز و کاهش سفارشات و فروش محصولات است.

یاوری گفت: امیدواریم با پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی تولید کنندگان خودرو و همراهی بانک‌ها و جلوگیری از واردات و قاچاق کالا، حمایت همه جانبه‌ای از این صنعت اشتغال‌زا به عمل آید.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این وزارتخانه در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها همه گونه همراهی و همکاری و مساعدت را با مدیران و کارفرمایان تا کنون مبذول داشته و از این پس نیز این همکاری را ادامه خواهد داد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی