تامین پول قطعه سازان گامی برای تحقق رونق تولید


کد خبر : ۳۶۸ | تاریخ انتشار : ۱۷-۰۴-۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

نجفی منش گفت: بازار خودرو زمانی می‌تواند در جهت تحقق شعار رونق تولیدگام بردارد که منابع مالی قطعه سازان به موقع و به جا تامین شود.

محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور اظهار کرد: ثبات در بازار زمانی رخ می دهد که قطعه سازان پول خود را دریافت کنند، به عنوان مثال شرکت سایپا بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند اگر همین تعداد تولید صحت داشته باشد می تواند بازار خودرو را اغنا کند و دیگر شاهد حباب قیمتی نباشیم.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: قیمت‌ واقعی خودرو، قیمتی است که کارخانه اعلام می‌کند و قیمتی که در بازار اعلام می شود غیر واقعی است.
نجفی منش اظهار کرد: چندین بار درباره قیمت‌های فعلی خودرو در بازار هشدار داده بودم که خوشبختانه با وجود هشدارها و پیش بینی ها مشخص شد که قیمت ها در بازار واقعی نیست.
این مقام مسئول تصریح کرد: بازار خودرو زمانی می تواند در جهت تحقق شعار رونق تولیدگام بردارد که منابع مالی قطعه سازان به موقع و به جا تامین شود. در واقع قطعه ساز هزینه زحمت خود را به موقع دریافت کند.
نجفی منش بیان کرد: هرگاه در بازار قیمت ها واقعی و بر اساس استانداردهای اقتصادی تعیین شود می توان انتظار کوتاه شدن دست دلالان و سودجویان را برای سو استفاده از قیمت ها در بازار داشت.
وی گفت: امروز اقتصاد ایران، جبهه اصلی جنگ اقتصادی به‌شمار می‌رود و هزینه‌ای که برای به ثمر رساندن یک اقتصادی صرف می شود بسیار سنگین تر از یک جنگ نظامی خواهد بود.
نجفی منش بیان کرد: از آنجایی که بحث بازار خودرو بخش های مختلفی از جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، افراد زیادی نیز در این خصوص دخالت و ورود پیدا می کنند

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی