حضور یا عدم حضور در نمایشگاه باعث داخلی سازی نمی شود


کد خبر : ۴۸۶ | تاریخ انتشار : ۰۵-۰۵-۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

در قراردادهای اخیری که در نمایشگاه داخلی سازی قطعات صنعت خودرو درخصوص بومی کردن ۳۵ قطعه وارداتی بسته شد، سیاست وزارت صمت بر این بود تا قطعه سازانی که تامین کننده عمده ایران خودرو و سایپا می باشند در عقد قرارداد ها حضور نداشته تا عرصه فعالیت برای کسانی که ادعای قطعه سازی دارند فراهم شود.

مهندس صبوری عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان خودرو استان تهران با اعلام این خبر در خصوص گرو کشی قطعه سازان از خودروسازی ها  و بلوکه شدن پول مردم در دست آن ها گفت : همه ی قطعه سازانی که با وجود مشکلات داخلی و مناسب نبودن فضای کسب و کار وتحریم های خارجی همچنان به فکر تولید و رونق اقتصادی کشور برای عبور از بحران پیش رو هستند همگی وطن پرست و انسان های شریفی اند  که با جان و دل و تمام قوا و تعهد کار می کنند و سعی خود را بر کم شدن ارز بری قطعات خودرویی به کار بسته اند تا بتوانند از ۸۰۰ میلیارد تومان خروج عرض در بخش تولید قطعات را کم کنند تا این ارز به بخش های دیگری مثل دارو و غذا تزریق شود و این حرف ها از اساس دروغ و کذب محض می باشد چون که قطعه سازان دارای مطالبات عمده ای از خودروسازی ها می باشند و این خودرو ساز می باشد که با وجود تحویل گرفتن قطعات از قطعه سازان و همچنین پول خودرو از خریداران همچنان در تکمیل خودروهای ناقص و پرداخت مطالبات خود کوتاهی میکنند و این نشان از مدیریت ضعیف این گروه های خودروساز می باشد. از سوی دیگر کسانی به نام قطعه سازان به عنوان تریبون یک خودروساز فعالیت می کنند باید از اظهار نظر در مواردی که نمی دانند بپرهیزند.

صبوری عضو انجمن قطعه سازان همگن توصیه کردن واردکنندگان قطعه از اظهار نظر در مورد صنعت قطعه سازی بپرهیزد

ایشان در خصوص عدم حضور برخی از قطعه سازان بزرگ و نامی در نمایشگاه داخلی سازی قطعات عنوان داشت: این عدم حضور به درخواست وزارت صمت بوده است اصولا نمایشگاه محل اعلام نیاز به قطعات بوده نه نمایش توانمندی قطعه ساز زیرا بزرگترین قطعه سازی کشور با امکانات پیشرفته خود در عرضه داخلی سازی از قبل فعال بوده و از سالها پیش مهندسین معکوس قطعات را شروع کرده است؛ در وزارت صمت از این قطعه سازان بزرگ خواسته شد تا کما فی سابق به کار خود ادامه دهند و حاصل کار قطعه سازان هم اکنون تولید خودروسازان است و در خیلی موارد خودروسازان از قطعه سازان عقب تر هستند و شاید لذت خرید خارجی هنوز در بعضی موارد زیر دندان کسانی می باشد که اصولا قطعه ساز نبوده اند و دلال صفتی آنها امروز باعث شده تا قطعه سازان واقعی را مورد هجمه قرار دهند.

ایشان در خصوص علاقمندی قطعه سازان به داخلی سازی گفت: همه ی قطعه سازان به دلایلی که گفته شد مشتاق به داخلی سازی قطعات هستند و با فضای ایجاد شده و همبستگی گام های مثبتی در نهضت داخلی سازی قطعات برداشته شده است که متاسفانه برخی از افراد مقرض سعی در بر هم زدن این فضای ایجاد شده دارند و مدام در حال ایجاد تفرقه و گفتن حرف های غیرکارشناسی هستند اینها نماینده قطعه سازان داخلی نیستند و هنوز  نقش وارد کننده قطعات را دارند.

این عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: در قراردادهای اخیری که در خصوص داخلی سازی ۳۵ قطعه وارداتی بسته شد سیاست وزارت صمت بر این بود تا قطعه سازانی که تامین کننده عمده ایران خودرو و سایپا می باشند در عقد قرارداد ها حضور نداشته  تا عرصه فعالیت برای کسانی که ادعای قطعه سازی دارند فراهم شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی