زیان ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو و قطعه از تحریم ها


کد خبر : ۵۵۹ | تاریخ انتشار : ۲۷-۰۵-۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران جمع خسارت مادی تحمیل شده به صنعت خودرو ناشی از خروج آمریکا از معاهده برجام و تحریم صنعت خودرو را ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

خبر قطعه – محمدرضا نجفی منش  با بیان این مطلب در تشریح خسارات مادی تحمیلی افزود: پس از تحریم دوباره صنعت خودرو، به لحاظ عملکردی حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان ضرر و زیان مربوط به شرکت های خودروساز و قطعه ساز خواهد بود.

وی خسارات وارده به قطعه سازان بخش خصوصی و خودروسازان و خسارت عدم النفع خودروسازان و زنجیره تامین را حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: این میزان زیان در حالیست که ۶۰ درصد ظرفیت بالقوه صنعت خودرو کشور خالی مانده و هزینه های خواب سرمایه نیز حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
نجفی منش ادامه داد: هزینه خواب و انباشت خودروهای ناقص به تعداد ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو با ارزش حدودی ۱۲ هزار میلیارد تومان به میزان حدودی ۲ هزار میلیارد تومان نیز از دیگر خسارات تحریم صنعت خودرو و خروج آمریکا از برجام بوده است.
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی با بیان این که جمع خسارات مادی این بخش ها حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد می شود، اظهار کرد: تحریم صنعت خودرو ایران علاوه بر خسارات مادی ، خسارات معنوی نیز به همراه داشته است که از آن جمله می توان به بیکاری حدود ۲۸۰ هزار نفر از شاغلان مستقیم زنجیره تامین خودرو اشاره کرد.
وی گفت: بیکاری حدود ۴۰۰هزار نفری شاغلان غیرمستقیم صنعت خودرو نیز از دیگر خسارت های معنوی تحریم های دوباره صنعت خودرو بوده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی