خودروسازها برای پرداخت بدهی به قطعه سازان اموال مازادشان بفروشند


کد خبر : ۵۸۵ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۶-۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازها باید از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد خود مطالبات قطعه سازان را پرداخت نمایند.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه ساز گفت: دو شرکت بزرگ خودروسازی، درآمد زا بودند که به زیان انبوه رسیدند و این زیان انبوه خود را باید از محل فروش اموال مازاد همچون شعبه‌های خارج از کشور، انبارهای بی‌حد و حصر اطراف تهران و زمین‌های مازادشان بفروشند تا از فروش آنها مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.

نماینده مردم ساوه با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی خواهان پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان است، بیان داشت: بدهی خودروسازان به رقمی بالغ بر  ۸۰هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم بسیار بالایی است؛ از این رو خودروسازان یا باید اعلام ورشکستی کنند یا اموال مازاد را فروخته و مدیریت هزینه کنند.

وی گفت: به رئیس جدید ایران خودرو پیشنهاد می‌کنم تقاضا و سفارش هیچ نماینده، امام جمعه و یا مسئولی را برای بکارگیری نیروی جدید در این مجموعه اجابت نکند؛ ایران خودرو در دوران ورشکستگی بین ۴ الی ۵ هزار نیرو استخدام کردد و این موضوع را همه مسئولان می‌دانستند

منصوری با اشاره به اینکه مدیریت ایران خودرو باید به عهده فردی توانمند که سابقه کار و مدیریت در بخش خصوصی را داشته سپرده شود، تصریح کرد: این فرد باید با شیوه بهره‌وری آشنایی کامل و فساد را از این خودرو سازی بزرگ ریشه کن کند خریدهای خارجی را متوقف و از قطعه سازان فعال در کشور قطعات مورد نیاز را خریداری کند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون در آمد مجموعه‌ای مثل ایران خودرو صرف پرداخت مطالبات قطعه سازان و بانک‌ها باید باشد، اظهارداشت: با مدیریت هدفمند  مشکلات خودروسازی مرتفع و به مرور زمان به این خودروسازی بزرگ به یک مجموعه سودده تبدیل می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات برخی قطعات از سوی خودروسازهای بزرگ با وجود تولید مشابه داخلی آن و البته با همان کیفیت خارجی، خاطرنشان کرد: حاکم بودن فساد در این خودروسازی‌ها سبب شده تا به جای استفاده از توان تولید قطعه سازان داخلی، بر اساس برخی منافع همچنان به واردات قطعات روی خوش نشان دهند.

نماینده مردم ساوه در ادامه گفت: هم اکنون در حوزه لوازم خانگی به دلیل تحریم بودن واردات این لوازم موجب شده  تا رونق صنایع لوازم خانگی متحول شود؛ برای قطعه نیز باید همین اتفاق بیفتد و خودروساز ملزم به استفاده از قطعات تولید داخل شود.

منصوری خاطرنشان کرد: مثلا یکی از همین شرکت‌های خودروسازی، به طورانحصاری تولید یک قطعه را به یک شرکت خاص داده و حاضر نشده ۵ الی ۱۰ درصد آن قطعه را به کسی که در تولید آن قطعه سرمایه گذاری کرده  بدهد؛ امیدوایم این این انحصار طلبی‌ها به زودی تمام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی