ضرورت تقلیل زمان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان به یکماه/ تکمیل خودروهای ناقص در اولویت


کد خبر : ۶۸۴ | تاریخ انتشار : ۱۷-۰۶-۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه درحال حاضر خودروسازان ۲۲هزار میلیارد تومان به شبکه تامین بدهکار هستند، گفت: زمان پرداخت این بدهی‌ها باید از چهار ماه به یکماه کاهش یابد.

محمدرضا نجفی منش درباره جزییات جلسه قطعه سازان با مدیر عامل جدید شرکت ایران خودرو توضیح داد: در گذشته بین خودروسازان و قطعه‌سازان کمیته‌هایی تشکیل می‌شد که در آن درمورد مسائل دو صنعت هم‌فکری و مشورت می‌کردیم اما مدتی است که این جلسات قطع شده و خوشبختانه قرار است دوباره احیا شود؛ در همین راستا طی جلسه‌ای که با مدیر عامل ایران خودرو هم داشتیم قرار شد نظام پرداخت به صورت سیستماتیک اجرا شود.

او ادامه داد: اگر همدلی بین خودروسازان و قطعه سازان تقویت شود، شاهد هموار شدن راه دو صنعت خواهیم بود.

نجفی منش اولویت قطعه‌سازان و خودروسازان را تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه اعلام کرد و گفت: درحال حاضر برنامه ما تکمیل بیش از ۱۰هزار خودروی ناقص و عرضه آن به بازار است و مابقی نیز به زودی تکمیل خواهند شد.

به گفته رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، با توجه به اینکه خودروهای ناقص باید با قیمت‌های قبلی عرضه شود، برای خودروسازان زیان بسیاری به همراه خواهد داشت بنابراین دولت باید هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کند.

وی همچنین با اشاره به میزان بدهی خودروسازان و روش پرداخت آن اظهار کرد: برآورد ما این است که خودروسازان در حال حاضر ۲۲هزار میلیارد تومان به شبکه تامین یعنی قطعه‌سازان، بانک‌ها و پتروشیمی‌ها بدهکار هستند که باید جزییات آن مشخص شود.

این فعال صنعت قطعه اضافه کرد: در حال حاضر مکانیزم خودروسازان این است که چهار ماه بعد از تحویل قطعه پول را پرداخت کنند و این مورد موافقت قطعه‌سازان نیست و از نظر ما باید این بدهی حداقل ۳۰روزه پرداخت شود، چراکه الان همه خریدها به صورت نقدی انجام می‌شود و طولانی شدن زمان پرداخت قطعه‌ساز را با ضرر مواجه می‌کند.

نجفی منش خاطرنشان کرد: طبق مذاکرات انجام شده، قرار است بدهی‌ها به صورت متعادل و سیستماتیک پرداخت‌ شود و از این طریق قطعه‌ساز بتواند برای ساخت و تامین قطعه برنامه مشخصی داشته باشد، بنابراین پیشنهاد کردیم که علی الحساب برای قطعه‌سازان کوچک و متوسط پرداخت‌ها به صورت یکماهه انجام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی