استارت و دینام ایرانی در راه روسیه


کد خبر : ۶۹۰ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۷-۱۳۹۸ - ۹:۵۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

بر اساس سند چشم‌انداز صنعت خودرو صادرات قطعات خودرو در سال ۱۴۰۴ شش میلیارد دلار پیش بینی شده است که با تلاش جهادگران این صنعت این مهم در حال انجام می باشد

خبرقطعه – ویرایش دوم سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران ۱۴۰۴ در سال ۱۳۹۳ به تصویب شورای سیاست‌گذاری خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده و برای اجرا ابلاغ شد؛ در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴ در بخش توسعه صادرات قطعات پیش‌بینی شده که در سال ۱۴۰۴ میزان صادرات قطعات خودرویی به شش میلیارد دلار برسد.

در حال حاضر با گذشت ۵ سال از ابلاغ سند چشم انذاز ایران در سال ۱۴۰۴ شرکت ایسکرا اتوالکترونیک ایران با تلاش جوانان و مهندسان نخبه توانست اولین محموله صاداراتی به کشور روسیه را تهیه و بارگیری نماید.

امیرحسین جلالی نایب رئیس انجمن قطعه سازان استان تهران و مدیرعامل این شرکت گفت : پس از چند ماه مذاکره و ارسال نمونه و نقشه قطعات مورد نیاز مشتری توانستیم در آغاز هفته دفاع مقدس  قراردادی بین شرکت ایسکرا و شرکت LLC Pramo-Electro منعقد کرده که به موجب آن در اولین سفارش  تعداد بیش از سه هزار از انواع  قطعات استارت و دینام سفارش داده شده است که شامل انواع آرمیچر،سلونوئید، لاستیک اینسرت ، مجموعه یوک و استاتورپک می باشد.

مهندس جلالی در ادامه خاطر نشان کرد که : تمامی مراحل مهندسی معکوس،تولید و کنترل کیفی این محصولات در سایت ایسکرا و توسط مهندسین ایرانی انجام شده است که توانسته ایم بیش از یکصد هزار یورو ارز آوری برای کشور داشته باشیم که امیدوار هستم با همراهی دستگاه های متولی بتوانیم این قطعات را به سایر کشورهای همسایه صادر کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی