نشست صمیمی هیئت مدیره انجمن قطعه سازان همگن خودروی استان تهران با مدیرعامل مگاموتور + (عکس)


کد خبر : ۷۳۳ | تاریخ انتشار : ۱۱-۱۰-۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مهندس شهریاری در دیدار با اعضا هیئت مدیره انجمن قطعه سازان همگن خودروی استان تهران گفت :نواسات اقتصادی در بازار ایران و به طبع خرید مواد اولیه بصورت نقدی توسط قطعه سازان یکی از دغدغه های مگا موتور می باشد

خبر قطعه – در راستای تعامل سازنده قطعه سازان با خودروسازان و همفکری با مدیران عامل آنها و زیرمجموعه های خودروسازان،اعضا هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران با آقای مهندس شهریاری مدیرعامل شرکت مگاموتور دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا هیئت مدیره همراه بود آقای مهندس نجفی منش با برشمردن مشکلات قطعه سازان،عدم پرداخت به موقع و طولانی شدن مطالبات قطعه سازان از سوی مگاموتور و همچنین به روز نشدن قیمت ها در این شرکت زیر مجموعه خودروسازی سایپا را از مشکلات مهم این روزهای صنعت قطعه سازی دانست و خاطر نشان کرد : در صورت برطرف نشدن این مشکلات واحدهای تولیدی کوچک که بیش از سی درصد قطعات مگاموتور را تامین میکنند تعطیل خواهد شد و پیامدهای اجتماعی ناگواری را به همراه خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان همگن استان تهران در این نشست صمیمی گفت: در حال حاضر نزدیک به دویست قطعه ساز کوچک که تامین بیش از ۳۰درصد قطعات مورد نیاز شرکت مگاموتور را برعهده دارند مطالبات بالای ۱۲۰ روز دارند که این اتفاق روند تولید را بعضا مختل نموده و قادر به پرداخت حقوق کارگران خود نیستند که همراهی بیشتر مدیریت عامل مگاموتور را میطلبد.

در ادامه ی بیان مشکلات قطعه سازان آقای مهندس جلالی با تاکید بر مشکلات عمده ی قطعه سازان خواستار به روز شدن قیمت ها در مگاموتور شد تا بخشی از افزایش قیمت های  ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه صنعت خودرو و قطعه سازی تعدیل شده و قطعه سازان قادر به تامین مواد اولیه مورد نیاز خود باشند

در این نشست صمیمی که در محل کارخانه ی مگاموتور برگزار شد مهندس صبوری گفت : موفقیت خودروسازان در جمع آوری خودروهای کف پارکنیگ بی شک مرهون تلاش قطعه سازان می باشد که توانستند قطعات موردنیاز خودروسازان را تامین کنند که متاسفانه در قبال این تلاش مطالبات آنها پرداخت نمی شود که همین امر موجب شده تا نتوانیم حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنیم.

مهندس شهریاری مدیرعامل مگاموتور بعداز استماع صحبت های اعضا هیئت مدیره انجمن گفت : نواسانات اقتصادی در بازار ایران و به  طبع خرید مواد اولیه بصورت نقدی توسط قطعه سازان یکی از دغدغه های این مجموعه می باشد؛ چراکه مجموعه ی مگاموتور هم بعنوان یکی از تامین کنندگان گروه سایپا برخی از مواد اولیه مورد نیاز خود را که شامل آلومینوم و فولادهای آلیاژی می باشد بصورت نقدی خریداری میکند که در این راستا مگاموتور با همکاری انجمن های استانی در سطح کشور و مساعدت برخی از بانک های عامل مثل سپه و انصار در حال تامین نقدنیگی مورد نیاز قطعه سازان می باشد که در استان های قزوین و اراک اجرایی شده است و در برخی از استان ها نیز مانند البرز در حال رایزنی برای عقد قرار داد با بانک ها می باشیم که بتوانیم تسهیلاتی را در اختیار تامین کنندگان خود قرار دهیم و مطمئنا با پتانسیل خوب انجمن تهران و همراهی اعضا هیئت مدیره این انجمن؛ میشود این روش را در تهران اجرایی نمود ….

پایان بخش اول گزارش مشروح دیدار اعضا هیئت مدیره انجمن قطعه سازان همگن خودروی استان تهران با مدیرعامل مگا موتور

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی