تقویت قطعه سازان گام نخست بهبود وضعیت بازار خودرو است


کد خبر : ۷۷۵ | تاریخ انتشار : ۰۳-۱۲-۱۳۹۸ - ۹:۱۷ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

برای بهبود وضعیت بازار خودرو در اولین گام باید نسبت به تقویت قطعه سازان و بازگشت آنان به چرخه تولید اقدام نمود

خبر قطعه -عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برای بهبود وضعیت بازار خودرو در اولین گام باید نسبت به تقویت قطعه سازان و بازگشت آنان به چرخه تولید اقدام نمود تا این رویه منجر به افزایش تولید خودرو و تامین نیاز جامعه شود.
رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: از جمله عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو عدم تناسب عرضه و تقاضا و نیز ممنوعیت واردات خودرو است.
نماینده مردم سبزوار، جغتای جوین خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار این عوامل، تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای و هجوم نقدینگی به بازار خودرو از دیگر عوامل افزایش قیمت خودرو است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص راهکارهای لازم برای مقابله با افزایش قیمت خودرو گفت: درخصوص واردات خودرو با توجه به محدودیت های ارزی، شاید واردات خودرو بدون خروج ارز از کشور یک راهکار در این راستا باشد.
سبحانی فر با اشاره به ناکارامدی سیاست های دستوری دولت اظهار داشت: سیاست های دستوری زمانی کارساز و کارآمد خواهد بود که حرکت ما متناسب با نیاز جامعه باشد؛ وقتی حرکت بر اساس نیاز جامعه نباشد دستور اجرایی نمی شود.
نماینده مردم سبزوار، جغتای جوین خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی دولت باید حمایت های لازم را از صنعت خودرو داشته باشد؛ همچنین مدیران خودروسازی های بزرگ کشور باید برنامه ریزی مناسبی برای تامین قطعات داشته باشند؛ به این منظور خودروسازان باید با برنامه ریزی و به کارگیری روشهای مناسب، نسبت به پرداخت بدهی ها به قطعه سازان اقدام نمایند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی