واردات خودرو در کمیسیون صنایع مجلس نهایی شد


کد خبر : ۱۰۲۸ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۸-۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رفع ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو، گفت: کمیسیون صنایع و معادن هفته گذشته اصلاحات طرح واردات مدیریت شده خودرو را نهایی و این مصوبه را برای بررسی به صحن علنی ارسال کرد.

سیدجواد حسینی کیا با اشاره به رفع ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون متبوعش، گفت: پس از اینکه شورای نگهبان به مصوبه قبلی مجلس درباره واردات خودرو ایراداتی وارد کرد، کمیسیون صنایع و معادن پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان خودروسازان، قطعه‌سازان و بانک مرکزی و اعضای شورای نگهبان، هفته گذشته اصلاحات این طرح را نهایی و در نتیجه مصوبه کمیسیون را برای بررسی به صحن علنی مجلس ارسال کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح اصلاحات انجام گرفته از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، توضیح داد: براساس مصوبه کمیسیون، هر فرد حقیقی و یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشأ خارجی مورد تائید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به واردات خودرو نسبت به تنظیم بازار اقدام کند.

وی با اشاره به نهاد تصمیم‌گیر برای تعیین تعداد خودروهای وارداتی، اضافه کرد: شاخص کیفیت و مصرف سوخت خودروهای وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آن‌ها (متناسب با مابه التفاوت تولید داخل و تقاضای موثر آن‌ها طی یک سال گذشته)، سالانه با پیشنهاد وزارت صمت و با تائید هیات وزیران تعیین می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هرچند باید از تولیدات داخل حمایت کرد اما در حال حاضر که تولید داخل توان پاسخ به نیاز بازار را ندارد، باید این تقاضا را با عرضه خودروهای وارداتی تامین کرد، این موضوع موجب شد که کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو، واردات مدیریت شده این کالا را کلید بزند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با واردات مدیریت شده، بازار تعدیل خواهد شد و حتی خودروسازان نیز برای تولید خودروهای باکیفیت‌تر تشویق می‌شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی