ساخت بازار رقابتی با واردات خودرو


کد خبر : ۱۲۱۴ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت زاگرس بسپار ماهان معتقد است واردات خودرو منجر به ایجاد یک بازار رقابتی خواهد شد البته درصورتی که به صورت معقول انجام گیرد.

عزت الله تن ساز مدیرعامل شرکت زاگرس بسپار ماهان در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه درباره میزان افزایش هزینه های سال جاری گفت: با درنظر گرفتن میزان افزایش حقوق و دستمزد، افزایش نرخ مواد اولیه ، گمرک و بالارفتن نرخ ارز برآورد ما این است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در قیمت تمام شده افزایش داشته باشیم. (این گفت وگو در اردیبهشت ماه انجام شده است)
او افزود: شرکت زاگرس بسپارماهان پروژه ای را از سال گذشته به مرحله اجرا رسانده و درصورتی که تاییدیه نهایی را برای آن کسب کند در مسیر اشتغالزایی بیشتر نیز وارد خواهد شد.
بنابر اظهارات تن ساز تیراژ قطعات قبلی با توجه به کاهش تولید و خرید خودروسازان فعلا کاهش داشته است، اما در صورتی که خودروسازان به برنامه های اعلام شده خود مبنی بر افزایش تیراژ تمرکز کنند به میزان ۳۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.
او دررابطه با آزادسازی وارات خودرو گفت: این امر منجر به ایجاد یک بازار رقابتی خواهد شد البته درصورتی که به صورت معقول انجام گیرد.
به گفته مدیرعامل شرکت زاگرس بسپار ماهان حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همراهی با آنها در کاهش ارزبری بسیار تاثیرگذار است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی