تعیین سقف و نحوه تخصیص ارز واردات خودرو


کد خبر : ۱۲۲۷ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۳-۱۴۰۱ - ۹:۴۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو، سقف و نحوه تخصیص ارز برای واردات خودرو با رعایت اولویت‌های ارزی تعیین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقطعه، طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو، سقف و نحوه تخصیص ارز برای واردات خودرو با رعایت اولویت‌های ارزی تعیین خواهد شد.

 هفته گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی قانون ساماندهی صنعت خودرو را ابلاغ کرد.

براساس ماده این قانون، اجازه واردات خودرو به دولت، براساس آئین نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت صمت و تصویب هیأت وزیران می‌رسد، داده شده است.

همچنین در این ماده تصریح شده است، تعیین سقف واردات خودرو با ملاحظه تنظیم بازار، حمایت از تولید با کیفیت داخلی و رعایت منابع ارزی کشور با اولویت مصرف ارز برای کالاهای اساسی و ضروری تعیین خواهد شد.

طبق ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو، تأئیـد منشـأ ارز موردنیاز برای واردات خودرو از سوی بانک مرکزی، جزو الزامات اساسی در ضوابط واردات خودرو خواهد بود.

بر این اساس، به منظور جلوگیری از دپوی خودرو در بنادر کشور، از ورود خودرو به مرزهای جغرافیایی کشور قبل از طـی مراحل قانونی از جمله ثبت سفارش و تأئید منشـا ارز از سوی بانک مرکزی جلوگیری خواهـد شد.

همچنین طبق ماده ۴ این قانون، سقف ارز قابل تخصیص و نحوه تخصیص ارز موردنیاز برای واردات خودرو، با رعایت اولویت تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسـی و ضروری از سوی بانک مرکـزی تعییــن خواهد شد.

 

منبع: ایبنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی