تعرفه واردات قطعات باید از تعرفه واردات خودرو پایین تر باشد


کد خبر : ۱۳۱۵ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

به گزارش خبرخودرو، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر پایین بودن تعرفه واردات قطعات نسبت به تعرفه واردات خودرو تحت شرایطی تاکید کرد.

به گزارش خبرقطعه، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر پایین بودن تعرفه واردات قطعات نسبت به تعرفه واردات خودرو تحت شرایطی تاکید کرد.

فرهاد طهماسبی با تاکید بر رعایت حقوق مصرف کننده و تولید کننده داخل در واردات خودرو عنوان کرد: اگرچه دولت موظف به بررسی شرایط واردات در تیم کارشناسی خود است اما نکته حائز اهمیت در بحث واردات رعایت حقوق مصرف کننده و تولید کننده داخل و تامین نیاز بازار به لحاظ کیفیت و قیمت است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از قطعه سازان اظهار داشت: دولت همزمان با واردات خودرو باید نسبت به تامین زیرساخت ها و سرمایه در گردش قطعه سازان و حمایت از تولیدات داخل اقدام کند مشروط بر اینکه قطعه سازان نیز با قرار گرفتن در بازار رقابتی استاندارد های رایج جهانی را در محصولات خود پیاده سازی کنند.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر پایین بودن تعرفه واردات قطعات نسبت به تعرفه واردات خودرو تحت شرایطی تاکید و بیان کرد: تعرفه واردات قطعات به شرطی که موجب اشتغال زایی در کشور و عدم فشار بر مصرف کننده شود باید پایین تر از واردات خودرو باشد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان واردات خودرو در ازای صادرات خودرو و قطعات را در جهت حفظ منافع قطعه سازان داخل دانست و گفت: واردات خودرو در ازای صادرات خودرو و قطعات در صورتی که به بازارسازی برای صادرات قطعات منجر شود به نفع تولید کنندگان داخل خواهد بود.

منبع: خبرخودرو

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی