دولت از قیمت گذاری دستوری دست بردارد


کد خبر : ۱۳۲۰ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: اگر دولت یک تصمیم کبری بگیرد و دخالت در بنگاه داری و قیمت گذاری دستوری را کنار بگذارد، بیشتر از ۹۰ درصد مشکلات صنعتی کشور حل خواهد شد.

به گزارش خبرقطعه، محمدرضا نجفی منش در نشست هم اندیشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشکل ها، اظهار کرد: دولت علاوه بر بنگاه داری، علاقه شدیدی به قیمت گذاری دستوری دارد که شاید در کالاهای ضروری و استراتژیک مثل نان لازم باشد اما در بسیاری از صنایع مشکل آفرین شده است.
نجفی منش با اشاره به تولید بیش از یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خودرو در اوایل دهه ۹۰ در کشور افزود: صنعت خودرو کشور توانایی تحقق برنامه ها و اهداف وزارت صمت را دارد اما قیمت گذاری دستوری خودرو در کشور علاوه بر ایجاد بازار دلالی و واسطه گری، مانع اصلی افزایش تولید شده است.
وی افزود: به دلیل قیمت گذاری ناعادلانه و غیرکارشناسی تولیدات، خودروسازان با زبان انباشته هنگفت و بحران نقدینگی روبرو هستند که باعث شده در پرداخت های منظم به قطعه سازان دچار مشکل شوند؛ در نتیجه امکان افزایش تولید قطعه و خودرو از بین رفته است.
رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در ادامه به نقش تشکل ها در انتقال واقعیت های تولید و تجارت به تصمیم گیران اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاهی شاهد هستیم که تصمیمات مهم و تعیین کننده ای برای یک صنعت اتخاذ و برای اجرا ابلاغ می شود.
نجفی منش گفت: قطعاً اگر نقش تشکل ها در جلسات و تصمیم گیری های کارشناسی افزایش پیدا کند، شاهد کاهش مشکلات موجود در تولید و تجارت کشور خواهیم بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی