نصب شناسه اصالت قطعات خودرو فقط تا ۱۵ مرداد


کد خبر : ۱۳۲۶ | تاریخ انتشار : ۰۴-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد آخرین فرصت الصاق شناسه اصالت بر قطعات یدکی خودرو ۱۵ مرداد تعیین شده است که پس از این تاریخ، هر محصولی که فاقد کد اصالت باشد مشمول مقررات کالای قاچاق می‌شود.

محمدمهدی برادران اظهار داشت: لزوم الصاق شناسه اصالت بر قطعات یدکی خودرو، از ۱۵ فروردین ابلاغ و فرصت نهایی تا ۱۵ مرداد تعیین شده است که پس از این تاریخ، هر محصولی در سطح عرضه که فاقد کد اصالت باشد مشمول مقررات کالای قاچاق می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: الزام الصاق شناسه کالا را در ابتدا برای دو گروه کالایی شامل کمک فنر و باتری آغاز کردیم و سپس نصب کد اصالت برای ۵۳ قطعه دیگر هم الزامی شد، اما هنوز برخی تامین کنندگان برای اجرای نصب شناسه اصالت مقاومت می‌کنند که فرصت چندانی ندارند.

وی افزود: شاید برخی مجموعه‌ها بدنبال این باشند که فروش شان شفاف نباشد و یا برخی، کالاهای بی کیفیت را بصورت قاچاق وارد می‌کنند و بنام کالای داخلی می‌فروشند که با اجرای این طرح، دیگر امکان چنین اقداماتی وجود ندارد.

برادران گفت: برچسب اصالت در حوزه قیمت گذاری باعث شفافیت می‌شود ضمن اینکه بنا داریم شبکه‌های توزیع را بصورت الکترونیک ایجاد کنیم تا مردم بتوانند قیمت‌ها را مقایسه و با قیمت مناسب خرید کنند.

 

منبع: صداوسیما

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی