تولید خودرو متناسب با قدرت خرید مردم


کد خبر : ۱۳۵۲ | تاریخ انتشار : ۰۶-۰۴-۱۴۰۱ - ۹:۴۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزیر صمت با اشاره به تولید خودرو متناسب با قدرت خرید مردم گفت: افزایش ۱٫۵ برابر تولید خودرو و نهایی شدن و آیین‌نامه واردات خودرو سبب کاهش قرعه‌ کشی تا پایان سال خواهد شد.

ا «سید رضا فاطمی‌امین» روز گذشته(یکشنبه) در مراسم رونمایی از نخستین خودروی کراس‌اوور گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار کرد: اوایل اسفندماه رییس‌جمهوری طی بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودر، فرامین هشت‌ماده‌ای صادر کرد که برخی از مفاد آن از جمله افزایش طول دوره گارانتی خودروها از ۳۶ به ۶۰ ماه از همان ابتدا اجرایی شد.

وی بیان‌ کرد: با این حال برخی دیگر از این فرامین به‌تدریج در حال اجراست که از آن جمله کاهش تعداد خودروهای ناقص باقی مانده در کف کارخانجات از ۱۷۰ هزار دستگاه در بهار پارسال به کمتر از ۴۲ هزار دستگاه در مدت مشابه امسال است.

فاطمی‌امین ادامه‌داد: در یک ماه اخیر دو خودروساز بزرگ کشور به رقم ۱۰۰ درصد عبور مستقیم خودرو دست یافتند که حاکی از وضعیت خوب تولیدات است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش ۱.۵ برابری تولید خودرو در سال جاری، خاطرنشان‌کرد:‌ در سه ماهه نخست امسال خودروسازان ۹۸ درصد برنامه تولید را اجرایی کردند.

لزوم رو آوردن به پلتفرم‌های جدید

وزیر صمت تاکید کرد:‌ یکی از نکات مدنظر رییس‌جمهور، جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای جدید است؛ پلتفرم‌های قدیمی زیادی در کشور وجود دارد که قابلیت توسعه محصول ندارند و اگر به دنبال دستیابی به کیفیت بالاتر تولیدات هستیم باید به پلتفرم‌های جدید روی بیاوریم.

وی ادامه‌داد: امروز شاهد رونمایی از خودروی «ری را» هستیم که روی پلتفرم تارا توسعه یافته و تولید شده است و این مساله نشان‌دهنده ظرفیت‌های تولید در خودروسازی کشور است.

فاطمی‌امین گفت: ‌این خودرو در اواخر شهریورماه پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های جاده‌ای، اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.

خبرهای خوب از بهبود کیفیت خودروها تا پایان امسال

وی خاطرنشان‌کرد: ‌همانطور که مشکلات تولید و تحویل خودرو و محصولات ناقص حل شده، محصولات جدید نیز به‌تدریج رونمایی خواهند شد و تا پایان امسال خبرهای خوبی درخصوص بهبود کیفیت خودروها خواهید شنید.

فاطمی‌امین: تولید و واردات خودروهای اقتصادی در دستور کار است/ حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال

حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: برای حذف قره‌کشی خودرو، باید شکاف بین عرضه و تقاضا کاهش یابد، امسال ۱.۵ برابر سال گذشته تولید خواهیم داشت و آیین‌نامه واردات خودرو هم در حال نهایی شدن است که این دو جریان سبب کاهش قرعه‌ کشی تا پایان سال خواهد شد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت تمام شده خودروهای تولیدی تا پایان سال خبر داد که به کاهش زیان خودروسازان منجر شده و بهبود فرآیند تولید را به دنبال خواهد داشت.

تولید خودرو متناسب با قدرت خرید مردم

فاطمی‌امین در ادامه اظهار داشت: برای سال‌ها پراید و تیبا نقیصه تولید خودروهای اقتصادی متناسب با قدرت خرید مردم را رفع کرده بودند، اما امروز به معضلی جدی تبدیل شده و تولید خودروهای اقتصادی باکیفیت و سازگار با قدرت خرید آحاد مردم در دستور کار است.

وی بیان‌داشت: در آیین‌نامه واردات خودرو، مشوق‌هایی برای واردات خودروهای اقتصادی در نظر گرفته شده که از جمله آنها در نظر گرفته شدن سقف قیمتی و افزایش تدریجی داخلی‌سازی خودروها است.

کراس‌اوور گروه صنعتی ایران‌خودرو با نام «ری‌را» امروز (یکشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل این گروه صنعتی رونمایی شد.

«ری‌را» ایران خودرو به موتور EF۷ پلاس توربوشارژ یا همان TC۷ پلاس مجهز شده است. این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور پنج‌هزار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است.

«ری‌را»، محصول جدید ایران خودرو که در زبان مازندرانی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است، در سایت این شرکت در شهر بابل به تولید خواهد رسید.

 

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی