خودروهای تولیدی کمتر از نیاز بازار است


کد خبر : ۱۳۶۰ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۴-۱۴۰۱ - ۹:۵۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تفاوتی ندارد که خودرو در بورس عرضه شود یا سامانه یکپارچه؛ زیرا مشکلی اصلی، در کسری تولید است.

به گزارش خبرقطعه؛ علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رقابتی که در خرید خودرو ایجاد شده، باید در فروش آن رخ دهد، اما وزارت صمت که اعلام کرده بود نیاز سالانه خودرو در کشور، یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است، نتوانسته این نیاز را تامین کند.

به گفته او، خودروسازان باید هر ماه ۱۳۰ هزار خودرو تولید کنند، اما آمار خودرو تولیدی از ابتدای سال تا ۱۸ خرداد، به ۱۶۰ هزار دستگاه هم نرسیده؛ یعنی تولید ماهانه خودرو، تنها کمی بیش از ۵۰ هزار دستگاه است!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید به هر نحو، عرضه و تقاضای خودرو را یکسان کند و کمبود عرضه، باید از طریق افزایش تولید داخل یا واردات، تامین شود.

۲۷ اردیبهشت اولین مرحله فروش خودرو از طریق “سامانه فروش یکپارچه تخصیص خودرو” را انجام شد و در مقابل، ۱۸ خرداد وزارت صمت توقف عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرد؛ موضوعی که وزیر اقتصاد می‌گوید، به علت یک ناهماهنگی رخ داده و به زودی بورس کالا و وزارت صمت، از یک بستر واحد، عرضه خودرو را انجام خواهند داد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی