بنزهای برقی جدید در راه هستند


کد خبر : ۱۳۸۳ | تاریخ انتشار : ۱۱-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مرسدس بنز در حال تعدیل شبکه کارخانه‌های خود برای تولید طیف جدیدی از خودروهای الکتریکی لوکس است. مرسدس قصد دارد تا پایان این دهه نسبت به سال ۲۰۲۰ میزان انتشار دی‌اکسیدکربن را به ازای هر خودروی سواری در طول چرخه عمر به نصف کاهش دهد.

به گزارش خبرقطعه، عضو هیات‌مدیره این شرکت گفت: ما برای مقیاس‌بندی سریع حجم وسایل نقلیه الکتریکی آماده هستیم. به گفته مرسدس، تولید مدل‌های جدید در بخش‌های لوکس از اواسط دهه آغاز خواهند شد. به نقل از رویترز، در بیانیه این شرکت آمده است: تولید محلی سیستم‌های باتری، عامل کلیدی موفقیت برای افزایش قدرت الکتریکی مرسدس بنز و مولفه تعیین‌کننده‌ پاسخگویی به تقاضای جهانی برای خودروهای الکتریکی به صورت انعطاف‌پذیر و کارآمد است. اما همزمان مدیرعامل مرسدس بنز آلمان نیز گفت: کمبود جهانی تراشه‌های نیمه‌هادی در طول سال جاری و تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، اولا کالینوس گفت: وضع نیمه‌هادی‌ها در طول سال جاری و سال آینده چالشی برای صنعت خواهد بود. وی گفت: این خودروساز با وجود نوسانات بازار، همچنان حجم سفارشات عقب‌افتاده زیادی دارد. بر اساس گزارش رویترز، او گفت که با توجه به گذار به خودروهای الکتریکی، مرسدس بنز نقش فعال‌تری را در سراسر زنجیره تامین خود ایفا خواهد کرد. کالینوس افزود تغییر وضع کارخانه‌های موتور بنز به مدل‌های تمام‌الکتریکی تنها یک دهه طول می‌کشد، اما نیاز به یک مدیریت منظم و قوی دارد.

 

منبع:ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی