خداحافظی مرسدس بنز با این ۲ مدل


کد خبر : ۱۳۹۵ | تاریخ انتشار : ۱۲-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مرسدس بنز از برنامه‌ریزی برای کاهش پیشنهاد‌های خودروهای جمع‌و‌جور و تمرکز بر مدل‌های بزرگ‌تر و گرا‌ن‌تر با حاشیه سود بالا خبر داد. طبق اعلام بنز، عمده سرمایه‌گذاری‌های آینده این شرکت به خودروهایی از کلاس C و بالاتر اختصاص خواهد یافت. این تغییرات در تلاش برای تبدیل شدن مرسدس به «با‌ارزش‌ترین برند خودروهای لوکس جهان» انجام می‌شود. در نتیجه، خط تولید خودروهای لوکس از هفت مدل به چهار مدل ساده خواهد شد.

به گزارش خبرقطعه؛ البته مرسدس از صحبت در مورد خودروهایی که در آستانه توقف تولید هستند، خودداری کرده است. یک روزنامه آلمانی به نقل از منابع داخلی مرسدس ادعا می‌کند که خودروهای عضو کلاس A و B بعد از سال ۲۰۲۵ دیگر تولید نخواهند شد. طبق گزارش‌ها، هر دو مدل کلاس A هاچ‌بک و سدان تقریبا سه سال دیگر از خط تولید حذف خواهند شد. مشخص نیست که آیا سدان کلاس A شاسی‌بلند همچنان در چین عرضه می‌شود یا خیر. از آنجا که مشتریان هنوز عطش سیری‌ناپذیری برای کراس‌اوورها دارند، تولید GLA و GLB برای نسل جدید ادامه خواهد یافت. اعتقاد بر این است که این مدل‌های باقی‌‌مانده از پلتفرم فعلی MFA به پلتفرم MMA آینده مرسدس منتقل می‌شوند. این برند لوکس آلمانی قبلا پیش‌نمایشی از اولین خودروی مبتنی بر MMA خود ارائه کرده است، که به نظر می‌رسید یک سدان شیک همانند CLA باشد.

منبع:دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی