کدام خودروها جایگزین سمند و تیبا می شوند؟


کد خبر : ۱۴۷۸ | تاریخ انتشار : ۲۸-۰۴-۱۴۰۱ - ۹:۴۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

از ابتدای ماه مرداد قرار است تولید خودروهای سمند و تیبا متوقف شوند، در همین رابطه امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت (صمت) در خصوص خودروهای جایگزین این دو خودرو توضیحاتی داد.

به گزارش خبرقطعه، از ابتدای ماه مرداد قرار است تولید خودروهای سمند و تیبا متوقف شوند، در همین رابطه امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت (صمت) در خصوص خودروهای جایگزین این دو خودرو توضیحاتی داد.

به روایت ایسنا قالیباف گفت: تولید خودروهای تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودروهای نظیر شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما S8 و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد. در مجموع خودروسازان بابت این سه مدل خودرو کمتر از ۵۰ هزار دستگاه تعهد تحویل نداده دارند که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد.

وی افزود: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه امسال با ۱۸ درصد رشد رکورد دارِ رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است. با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد قرار است رشد کمی تولید در صنعت خودرو ایجاد شود.

این مقام مسئول در وزارت صمت نتایج اقدامات کمی و کیفی وزارت صمت در صنعت خودرو قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ دستورالعمل ۸ ماده‌ای ریئس جمهور، در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی‌سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

قالیباف ضمن اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه‌کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه، خاطر نشان کرد: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که ثبت‌نام آن تا ساعت ١٧ روز سه‌شنبه ٢٨ تیرماه ادامه دارد) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت.

قیمت ارزان شدن خودرو

سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید براینکه هدف‌گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است، گفت: رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم. در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی