میزان افزایش قیمت خودروهای کارکرده در یک سال


کد خبر : ۱۵۰۲ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

بازار خودرو در طول یک سال گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است. این موضوع شامل حال برخی از خودروهای کارکرده نیز می‌شود. در مورد بعضی مدل‌ها افزایش قیمت به ۵۷ درصد هم می‌‌رسد.

به گزارش خبرقطعه، خودروهای کارکرده با توجه به گرانی خودروهای صفر کیلومتر بازار خاص خود را دارند. بنا بر اطلاعات به دست آمده از سایت دیوار و آگهی‌های ثبت شده برای فروش خودروهای کارکرده در بازار، فهرستی از قیمت خودرو در محدوده ۱۵۰ تا ۳۶۵ میلیون تومانی به دست آمده است. روند نوسانی قیمت این خودروها همچنان ادامه دارد. البته این نوسان در تیر سال جاری کاهش یافته بود اما در طول یک سال گذشته، بعضی از انواع آنها تا ۵۷ درصد افزایش قیمت را نیز تجربه کرده‌اند.

در جدول زیر، ارزان‌ترین خودرو، پراید ۱۳۱ SE محسوب می‌شود. متوسط قیمت این خودرو در آگهی‌های منتشر شده در تیر سال جاری، ۱۵۵ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود. در حالی که، این خودرو در تیر سال گذشته به طور متوسط با نرخ ۹۹ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان معامله می‌شد.

در راس گران‌ترین خودروها در جدول تجارت‌نیوز نیز، پژو پارس اتوماتیک TU5 قرار دارد که متوسط قیمت آن ماه گذشته به ۳۶۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تومان رسید. این خودرو تیر سال گذشته به طور متوسط، ۲۶۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قیمت داشت.

خودروهای کارکرده کمتر از ۳۶۵ میلیون تومان

افراد در تیر امسال، می‌توانستند پژو ۲۰۶ تیپ ۵، را با متوسط قیمت ۲۹۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، خریداری کنند. این خودرو سال گذشته به طور متوسط، ۲۰۷ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان قیمت داشت.

خریداران همچنین می‌توانستند، پژو ۴۰۵ SLX بنزینی را با متوسط قیمت ۲۸۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بخرند. این خودرو در تیر ۱۴۰۰ به طور متوسط، ۱۸۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله می‌شد. این به معنای رشد ۵۵،۶۱ درصدی قیمت این خودرو است.

آنها می‌توانستند پژو ۴۰۵ GLX بنزینی را نیز با متوسط قیمت ۲۳۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان خریداری کنند. متوسط نرخ این خودرو در تیر سال گذشته، ۱۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. این خودروی کارکرده در بازه زمانی یک ساله، ۴۲٫۹۸ درصد افزایش قیمت داشت.

سمند LX ساده انتخاب دیگری است که متوسط قیمت آن در آگهی‌ها ۲۵۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده است. این خودرو تیر سال ۱۴۰۰، با متوسط قیمت ۱۶۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله می‌شد.

خودروهای حدود ۲۰۰ میلیون تومان و کمتر

فروشندگان خودرو، ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچبک اسپرت اکسلنت را با متوسط قیمت ۲۸۲ میلیون در سایت دیوار آگهی کرده بودند. متوسط قیمت این خودرو در سال گذشته، ۲۰۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان بود. این به معنای رشد ۳۵٫۴۳ درصدی قیمت این خودرو است.

در فهرست خودروهای کارکرده کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان، همچنین افراد می‌توانند نام ساینا دنده‌ای EX و تیبا هاچبک EX را بیابند. متوسط قیمت آنها در آگهی‌ها به ترتیب ۱۸۴ میلیون و ۸۰ هزار و ۱۷۸ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان بوده است. این خودروها سال گذشته، به طور متوسط ۱۲۵ میلیون و ۸۰ هزار و ۱۱۶ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان معامله می‌شدند.

جدول ۱۰ خودروی کارکرده پرطرفدار را در ادامه می‌بینید. در این جدول، قیمت خودروها، در تیر ۱۴۰۱ با خرداد امسال و همچنین تیر سال گذشته مقایسه شده است.

در این فهرست، پژو پارس دوگانه سوز و پراید ۱۳۱ SE بیشترین و پژو پارس اتوماتیک TU5 و پژو ۲۰۶ تیپ ۵، کمترین رشد قیمت را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

همچنین ساینا دنده‌ای EX و  پژو ۲۰۶ تیپ ۲، نسبت به خرداد سال جاری افت و مابقی خودروها در این بازه زمانی رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. پژو پارس دوگانه سوز در طول یک ماه بیشترین و تیبا هاچبک EX، کمترین رشد را داشته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی