بازدید معاونان وزیر صنعت از فرآیند تولید قطعات خودرو


کد خبر : ۱۵۶ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۳-۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون وزیر صنعت در بازدید از شرکت قطعه سازی کروز مطرح کرد: تعمیق بخشی عمق ساخت قطعات داخلی در دستور کار وزارت صنعت/ قطعه سازان پتانسیل بالایی برای حفظ یک میلیون اشتغال در این صنعت دارند

امروز پنج شنبه در جریان بازدید مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و تابش رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان از شرکت های قطعه سازی، ضمن بیان پتانسیل بالای صنعت قطعه سازی به برنامه های وزارت صنعت بر تعمیق بخشی عمق ساخت قطعات داخلی تاکید شد.
مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن تجارت در حاشیه بازدید از شرکت قطعه ساز ی کروز در پاسخ به این سوال که وزارت صنعت چه برنامه ای برای حفظ اشتغال یک میلیون شاغل در حوزه صنعت قطعه سازی دارد، گفت: با توجه به اهمیت و سهم صنعت قطعه سازی در اشتغال کشور و نیز با تاکید بر اهداف دشمن در لطمه وارد کردن به این صنعت، از این رو وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه هایی را برای تعمیق بخشی به عمق ساخت قطعات داخلی دارد و امروز با بازدید از این توانمندی های لازم در صنعت قطعه سازی؛ در جریان ۱۰۰ برنامه عمق ساخت داخل در صنعت قطعه سازی قرار گرفتیم.

وی افزود: طبق بر آوردهای صورت گرفته حدود ۷۰ درصد از این برنامه ها برای سال جاری قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت و زمینه به حداقل رسیدن وابستگی به خارج را فراهم می کند.
مقیمی با تاکید بر تضمین حفظ و بیشتر شدن اشتغال صنعت قطعه سازی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اعتقاد دارم که در دوران فشار و تحریم قابلیت کارآفرینی و خلاقیت بیش از گذشته ایجاد می شود و این همان فرصت هایی است که مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند که فرصت های تحریم را نادیده نگیریم، گرچه باید برای محدودیت های ایجاد شده نیز راهکار تعریف کنیم که یکی از این راهکارها تعمیق بخشی به عمق ساخت داخل است.

معاون وزیر صنعت در ادامه گفت: با توجه به در اختیار داشتن‌منابع مادی، انسانی و فکری این تنها گزینه ما برای مقابله با تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران خواهد بود.
وی در در پاسخ به این سوال که آیا صنعت قطعه سازی توانایی کمک به رشد صنعت خودروسازی کشور را خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه ۸۲ درصد از صنعت خودرو وابسته به قطعه است و تنها ۱۸ درصد در داخل کمپانی های خودروسازی متمرکز است؛ امروز در این بازدید توان بالای صنعت قطعه سازی را مشاهده کردیم، بنابراین هرچه صنعت قطعه سازی توانمند تر باشد بطورحتم خودروسازها نیز در شرایط بهتری می توانند فعالیت کنند.

مقیمی ضمن تشکر از زحمات کشیده شده در صنعت قطعه سازی از جمله کروز به جهت ارتقاء کیفیت و داخلی سازی در خصوص اتخاذ راهکارهای در کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت برای صنعت قطعه سازی به جهت برون رفت مشکلات بیان داشت: باید شرایط لازم را برای تامین قطعات خودروسازها فراهم کنیم و حفظ یک میلیون شاغل در صنعت قطعه سازی در همین زنجیره قطعه سازان، خودروسازها و خدمات پس از فروش نهادینه شده است و در کل این پتانسیل در زیرساخت های این صنعت و مدیران آن وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: پتانسیل هایی که هم اکنون در صنعت قطعه سازی مشاهده می کنیم؛ زایده تحریم های گذشته بوده و قطعا این تحریم ها نیز دستاوردهایی دارد که می تواند ما را در رسیدن اهداف صنعتی شدن کشور کمک کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی