نمایشگاه اتومبیلیتی آغازگر تحولات در مبادلات خودرویی و صنایع مرتبط ایران و روسیه است


کد خبر : ۱۵۹۰ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۶-۱۴۰۱ - ۹:۲۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو می‌تواند سرآغازی بر تحول در مبادلات خودرویی و صنایع مرتبط بین ایران و روسیه باشد.

به گزارش خبرقطعه و به نقل ازایرنا “سیدرضا فاطمی امین” روز گذشته (دوشنبه) در جریان افتتاح نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو در گفت‌وگوی اختصاصی افزود: این نمایشگاه بیست و ششمین نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو است که ۵۵۰ شرکت در آن به عرضه محصولاتشان پرداخته‌اند.

 وی گفت: ایران برای نخستین بار با سطح وسیع و حضور ۵۰ شرکت در این نمایشگاه حضور یافته و با اینکه روز نخست نمایشگاه است، استقبال بسیار خوبی از آن انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: شستی بین کسب و کارهای مرتبط ایرانی و روسی برگزار خواهد شد و این نمایشگاه می تواند سرآغاز تحول در مبادلات خودرویی و صنایع مرتبط بین ایران و روسیه باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه بتوانند فتح بابی بر این موضوع باشد و شاهد گسترش قابل توجهی در این حوزه باشیم.

فاطمی‌امین بیان داشت: این نمایشگاه خاص خودرو و قطعات خودرو برگزار می‌شود و تا چند هفته دیگر نمایشگاه مصالح ساختمانی ایران در مسکو برگزار خواهد شد و ارتباطات، تعاملات و تبادلات دو کشور در حوزه های صنعتی و تجاری ادامه خواهد یافت.

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو از دیروز ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود شرکت‌هایی از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردها خود را در معرض دید قرار دادند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی