دولت برای خودرو قیمت گذاری نکند


کد خبر : ۱۶۱۹ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۶-۱۴۰۱ - ۹:۵۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: بازار خودرو باید رقابتی شود و خودروسازی در فضایی شفاف و رقابتی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.محسن رضایی افزود: آیین‌نامه واردات خودرو با هدف تعامل با جهان و شکست انحصار ابلاغ شد و خودروی وارداتی باید به تولید ملی کمک و فضا را رقابتی کند تا خودرو‌ساز داخلی هم ملزم به ارتقای کیفیت شود.

به گزارش خبرقطعه و به نقل از دنیای اقتصاد؛ محسن رضایی گفته است: واردات از خودرو‌های زیر ۱۰هزار دلار تا ۲۰هزار دلار خواهد بود، البته خودرو‌های زیر ۱۰هزار دلار امتیازاتی برای واردات دارند.

وی تاکید کرد: دولت باید از خودروسازی خارج شود و در قیمت‌گذاری و سایر مسائل دخالت نکند.

وی گفت: صنعت خودرو باید از مونتاژ فاصله بگیرد؛ این صنعت سال‌ها فرصت داشت که متحول شود، اما به سمت مونتاژ رفت. اما سخنگوی دولت نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: در حوزه قطعه‌سازی اخیرا ۱۲ تفاهم‌نامه با روسیه به ارزش ۷۰۰میلیون یورو منعقد و اجرای آن‌ها با شیوه روبل-ریال آغاز شده است.

علی بهادری جهرمی افزود: از ابتدای سال بیش از ۳۷۰‌هزار خودرو تولید و بدون ماندگاری در پارکینگ‌ها به بازار عرضه شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۸۰‌هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان داشتیم که موجب نارضایتی مردم شده بود. و امروز تعداد خودروهای ناقص و معطل در پارکینگ‌ها به کمتر از ۱۰هزار خودرو رسیده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی