قیمت خودروهای ایرانی در روسیه


کد خبر : ۱۶۳۰ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۶-۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

ماکسیم کاداکوف کارشناس خودرو طی مقاله‌ای که در رسانه‌های روسی مورد توجه قرار گرفته است، قیمت خودروهای ایرانی سایپا شاهین و ایران خودروتارا را در بازار روسیه پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرقطعه ؛سردبیر مجله روسی زبان “Za Rulem” ماکسیم کاداکوف در این مقاله عنوان کرد که بر اساس اخبار منتشر شده، خودروهای ایرانی به احتمال فراوان تا پایان سال میلادی ۲۰۲۲ می‌توانند به روسیه برسند و احتمالا بیش از یک میلیون روبل یا ۱۶۲۰۰دلار(۴۷۰ میلیون تومان) قیمت دارند. به‌عنوان مثال، سدان سایپا شاهین با گیربکس دستی، احتمال قریب به یقین حدود ۲۰ هزار دلار یا تقریباً ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار روبل (۵۸۰ میلیون تومان) ارزش گذاری خواهد شد و همچنین سدان IKCO Tara که قصد دارد با وستا رقابت کند، قیمت بیشتری خواهد داشت.

او در ادامه گفت که قیمت شاهین و تارا، با در نظر گرفتن قیمت داخلی در ایران، در گمرک مرزی ایران می‌توانند در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار دلار آمریکا معین شود. و هزینه گمرکی – ۱۵٪، مالیات بر ارزش افزوده و ۲۰٪، هزینه بازیافت مجموعا حدود ۱۷۰ هزار روبل، به علاوه نوعی سودی که واردکننده باید دریافت کند در حدود ۸-۱۰ درصد به قیمت آن اضافه می‌شود. یعنی مجموعا ذر حدود ۵۰ درصد دیگر به این ۱۳ هزار دلار اضافه می‌شود و قیمت آن‌ها به ۲۰ هزار دلار می‌رسد و این عدد تقریباً ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار روبل است. اما دومین خودروی ارائه شده – تارا – احتمالا آن هزینه حتی گران‌تر است – در حال حاضر در سطح لادا Vesta است.

این کارشناس همچنین یادآور شد که امروزه ساده ترین مدل خودرو لادا گرنت را می توان ارزان‌تر خریداری کرد – در نسخه پایه اولیه، حدود ۸۰۰ هزار روبل یا ۱۱۳۰۰ دلار (۳۲۸ میلیون تومان) قیمت دارد و با توجه به اینکه هنوز هیچ نمایندگی برندهای ایرانی در روسیه وجود ندارد، گارانتی و قطعات یدکی وجود ندارد و فقط می‌توان در مورد کیفیت خودروها حدس زد، سوال در مورد چشم انداز آنها در بازار روسیه همچنان بی‌پاسخ است.

ماکسیم کاداکوف در ادامه گفت که «به طور کلی، معلوم است که کیفیت تجهیزات خودروهای ایرانی متوسط است، خود ایرانی‌ها ماشین هایشان را مورد انتقاد قرار می‌دهند. حتی کشورهای همسایه عراق و سوریه چندین‌بار از عرضه خودروهای ایرانی خودداری کردند و دلیل آن‌ها این بود که خودروهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند. اما در نهایت، تکرار می‌کنم، خیلی چیزها به قیمت بستگی دارد.»

به گفته رسانه‌های روسی، به احتمال فراوان چهار مدل خودروی ایرانی ممکن است تا قبل از سال ۲۰۲۳ در روسیه حضور پیدا کنند.

 

منبع وب‌سایت : خودروبانک

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی