تولید خودرو مشترک با روسیه قطعی می شود؟


کد خبر : ۱۸۴۹ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۹-۱۴۰۱ - ۹:۱۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، اعلام کرد این کشور در حال بررسی امکان تولید مشترک خودرو با روسیه است. به گزارش راشاتودی، وی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه طرفین در حال بررسی این موضوع هستند، ابراز امیدواری کرد که این برنامه‌ها محقق شود. جلالی اظهار کرد: دو خودروساز بزرگ ایرانی، یعنی ایران‌خودرو و سایپا که هر دو در تابستان گذشته در نمایشگاه قطعات خودرو در مسکو شرکت کردند، با شرکای روسی نیز مذاکره کرده‌اند.

به گزارش خبرقطعه، در اواخر ماه نوامبر، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران، اعلام کرد مسکو و تهران تفاهم‌نامه‌ای برای صادرات خودروی ایران به روسیه به ارزش ۳۰۰میلیون دلار امضا کرده‌اند. وی گفت: ایران‌خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه، به دنبال خروج برندهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی به بازار روسیه چشم دوخته است. بر اساس اطلاعات آژانس اتواستات روسیه، تا ژوئیه ۲۰۲۲، ۱۰۴۰۰ خودروی ایران خودرو در خیابان‌ها و جاده‌های روسیه وجود داشته است که بیشتر آن‌ها از مدل سمند (سدان کلاس C) بوده‌اند.در گزارش راشاتودی آمده است: با وجود اینکه ایران برای چندین دهه تحت تحریم‌های غرب قرار داشته، توانسته است صنعت خودروسازی خود را توسعه دهد تا نیاز داخلی را تامین کند

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی