ایران خودرو به وعده اش عمل کرد/ رشد ۴۶ درصدی تولید خودرو در ۹ ماه


کد خبر : ۱۸۶۰ | تاریخ انتشار : ۰۴-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

آمارها نشان می دهد که گروه صنعتی ایران خودرو در “پایان آذر ماه” رکورد عرضه سال ۱۴۰۰ است را محقق کرده است.

به گزارش خبرقطعه، گروه صنعتی ایران‌خودرو در آخرین اینفوگرافی خود به عملکرد این خودروساز از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه به تفکیک هر ماه پرداخته و ضمن تاکید بر افزایش تولید، عرضه و تجاری‌سازی خودروها طی این مدت نشان داده که وعده خود مبنی بر “پایان آذر ماه، موعد عبور از رکورد عرضه سال ۱۴۰۰ است” را محقق کرده است.

اوایل آذر ماه بود که این گروه صنعتی ضمن اشاره به اینکه پایان آذر ماه، موعد عبور از رکورد عرضه سال ۱۴۰۰ است، از ثبت رکوردی تازه خبر داد و وعده کرد که در پایان ۹ ماهه ۱۴۰۱، از رکورد تولید مدت مشابه سال گذشته معادل ۳۲۵ هزار و ۵۸۴ دستگاه خودرو عرضه شده عبور خواهد کرد.

طبق آمار اعلام شده ایران‌خودرو، طی ۹ ماهه امسال ۴۶۰ هزار و ۲۷۱ دستگاه خودرو کامل تولید کرده است که نسبت به ۳۱۵ هزار و ۷۸۰ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۴۶ درصد بیشتر است.

تولید ایران‌خودرو در آذر ماه با تیراژ ۶۲ هزار و ۹۹۵ دستگاهی، بیشترین تولید ماهانه ایران‌خودرو طی این ۹ ماه است.

 

 

همچنین این گروه خودروسازی، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۴۵۲ هزار و ۱۶۹ دستگاه خودرو تجاری‌سازی (فاکتور) کرده است که ۴۵ درصد بیشتر از تعداد خودرو فاکتور شده در مدت مشابه سال گذشته است. طی ۹ ماهه سال گذشته ۳۱۲ هزار و ۶۰۹ دستگاه خودرو فاکتور شده بود.

بیشترین میزان فاکتور خودرو در گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جاری نیز، در آذر ماه امسال معادل ۶۷ هزار و ۵۶ دستگاه ثبت شده است.

میزان عرضه محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در ۹ ماهه امسال به ۴۵۱ هزار و ۲۴ دستگاه رسیده است که نسبت به ۳۲۵ هزار و ۵۸۴ دستگاه عرضه شده در ۹ ماهه ۱۴۰۰ قریب به ۴۰ درصد (۳۹ درصد) بیشتر است.

بر همین اساس می‌توان گفت که ایران‌خودرو توانسته است، وعده شکست رکورد تولید را محقق کند و با تولید بیش از ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو (سواری و تجاری) از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موفق به عبور از رکورد تولید و عرضه در سال ۱۴۰۰ شد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی