چوب خلف وعده خودروسازان لای چرخ تولید صنعت قطعه سازی


کد خبر : ۱۹۰۶ | تاریخ انتشار : ۱۸-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

به گفته مدیرعامل شرکت سحرقطعه عدم بروزآوری قیمت و اعمال نشدن وتعدیل قراردادها ، سبب شده تا حرکت چرخ تولیدسنگین تر از گذشته انجام شود، خصوصا در سه ماهه اخیر که سختی و زیان قابل توجهی را متحمل شده ایم.

مجید نادری مدیرعامل شرکت سحر قطعه امین درگفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه دررابطه با افزایش نرخ ارز در کشور و تبعات آن گفت:  اقتصاد ما به شدت تابع نرخ ارز است و روند افزایشی آن بهای قطعات استاندارد و خدمات مؤثر بر تولید را در مواردی حتی تا ۱۰۰% افزایش داده است .

او در ادامه این گفت وگو درخصوص تعدیل قراردادها با خودروسازان اعلام کرد: این که خودرو ساز افزایش چشمگیر هزینه های حقوق و دستمزد ، رشد فزآینده بهای مواد اولیه و قطعات استاندارد و نیز افزایش هزینه خدمات که منجر به بالارفتن سربارهای تولید می شود را نادیده گرفته و هنوز نسبت به بروزآوری قیمت و اعمال تعدیل اقدام نکرده است ، سبب شده تا حرکت چرخ تولیدسنگین تر از گذشته انجام شود، خصوصا در سه ماهه اخیر که سختی و زیان قابل توجهی را متحمل شده ایم. چنانچه همین امروز تعدیل ها صورت گیرد ( حتی اگر به فرض محال فوراً پرداخت گردد ) شاهد کاهش بیش از ۵۰% ارزش نقدینگی نسبت به ابتدای سال هستیم .

مطابق اظهارات او اصلاح روند پرداخت اهمیت بسیاری دارد، چنانچه خودروساز به تعهدات خود عمل نماید ما قطعه سازان می توانیم با اعمال مدیریت بر جریان نقدینگی راحت تر نفس بکشیم . ضمن اینکه ارتباط بیشتر سازندگان ، تبادل نظر ، هم فکری و اتحاد موجب یافتن راه حل های خوبی خواهد شد اما هنوز نقش پررنگی را از انجمن در این زمینه  احساس نمی کنیم . علاوه بر موارد گفته شده تشکیل کمیته های کاری در زمینه های تخصصی مختلف راه گشا است .

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی