عدم تعدیل قراردادها امکان برنامه ریزی یک ماهه را هم از قطعه سازان سلب کرده


کد خبر : ۱۹۲۱ | تاریخ انتشار : ۲۱-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت مهرگان قطعه مسعود دررابطه با موضوع تاخیر در تعدیل قراردادها می گوید: این موضوع طی چندین سال گذشته همواره گریبان گیر ما بوده است و در شرایط کنونی  بیشترین تاثیر خود را روی برنامه ریزی و  روند تولید اعمال خواهد کرد.

مسعود سیدآبادی ؛ مدیرعامل شرکت مهرگان قطعه مسعود در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه درخصوص تاثیر افزایش نرخ ارز گفت: این افزایش تاثیر بسزایی را روی فرآیند تولید شرکت دارد، چرا که علاوه بر مواد اولیه خارجی، مواد اولیه داخلی نیز با بالا رفتن نرخ ارز و نبود نقدینگی مناسب، قدرت خرید را با سیر نزولی مواجه می کند. طبیعی است که در چنین شرایطی میزان تولید هم تا ۷۰ درصد ظرفیت تولید کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت مهرگان قطعه مسعود دررابطه با موضوع تاخیر در تعدیل قراردادها عنوان کرد: این موضوع طی چندین سال گذشته همواره گریبان گیر ما بوده است و در شرایط کنونی  بیشترین تاثیر خود را روی برنامه ریزی و  روند تولید اعمال خواهد کرد. به طوریکه امکان برنامه ریزی برای یک ماه را هم از ما سلب کرده و مدیران را دچار سردرگمی خواهد کرد. زیرا حجم زیادی فروش از دست رفته را به سازمان تحمیل می کند.

او ادامه داد: حتی اگر تعدیل قیمتی قراردادها در سریعترین زمان هم صورت پذیرد، زیان های گذشته و آینده قطعه سازان را جبران نمی کند و و کارساز نخواهد بود.

سیدآبادی با ابراز تاسف از زمانبربودن و خسته کننده بودن فرآیند تعدیل قیمتی قراردها برای مدیران سازمان ها؛ اظهار داشت: انگیزه تولید بیشتر از مدیران گرفته شده است .چراکه  با نوسان لحظه ای نرخ ارز و تاخیر در تعدیل قراردادها ارزش سرمایه ای سازمان با شیب تندی کاهش پیدا می کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی