رکود، ثمره تحمیلی آسیب پذیری تولید به واسطه افزایش نرخ ارز


کد خبر : ۱۹۳۰ | تاریخ انتشار : ۲۶-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت صدرا گستر با بیان اینکه آسیب پذیری بخش تولید به واسطه نرخ ارز ایجاد کننده یک رکود هم خواهد بود افزود: در این بین قدرت خرید مردم نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و به تبع آن محصولی فروش نمی رود، امکان افزایش قیمت وجود ندارد و امکان تعدیل نیرو هم طبیعتا وجود خواهد داشت.

صدرا رضایی امیری مدیرعامل شرکت صدرا گستر در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه ؛ نرخ ارز را عهده دار و سکان اصلی رشد نقدینگی و قیمتی عنوان کرد و گفت: در بحث تولید ناخالص داخلی؛ افزایش قیمت مواد اولیه با نرخ ارز هم راستا بوده است. بنابراین طی ۱۰ ماهه گذشته یک شکاف قیمتی ایجاد شده است که در واقع کاهش سرمایه تولید کنندگان را با خود به همراه داشت.

او افزود: هربار که جهش ارزی در کشور رخ می دهد، سرمایه در گردش نیز کاهش می یابد و تولیدکنندگان برای ادامه فعالیت حتی با مقیاس قبلی، ناچار به داشتن سرمایه درگردش بیشتری هستند که حداقل معادل با نرخ ارز باشد. ضمن اینکه همین تامین سرمایه در گردش افزایش هزینه های سربار را هم در بخش تولید به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت صدرا گستر با بیان اینکه آسیب پذیری بخش تولید به واسطه نرخ ارز ایجاد کننده یک رکود هم خواهد بود افزود: در این بین قدرت خرید مردم نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و به تبع آن محصولی فروش نمی رود، امکان افزایش قیمت وجود ندارد و امکان تعدیل نیرو هم طبیعتا وجود خواهد داشت.

به گفته صدرا رضایی به طور کلی با کاهش میانگین تقاضا، ظرفیت تولید کاهش یافته و هزینه های سربار سیر صعودی خواهد داشت.

او در پایان با اشاره به کاهش تولید خودروسازان و تحت تاثیرقرار گرفتن قطعه سازان داخلی ازبابت ثبت سفارش، اظهار داشت: ما در کنار هم هستیم تا تولیدناخالص داخلی را افزایش دهیم. زیرا اگر ترتیب اثری از سوی تولیدکنندگان برای رشد اقتصادی داده نشود؛ فاتحه تولید خوانده است و باید دست به دامان واردات شویم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی