تعدیل قراردادها جبران کننده سرمایه از دست رفته قطعه سازان نیست


کد خبر : ۱۹۴۸ | تاریخ انتشار : ۲۸-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

عزت الله تن ساز مدیرعامل شرکت زاگرس بسپار ماهان می گوید: علاوه بر افزایش قیمت تمام شده، نابسامانی در بازار ارز و مواد اولیه، تبعات دیگری از جمله کمیاب یا نایاب شدن برخی مواد اولیه خارجی را هم شاهد بوده ایم که گاها تاثیر به مراتب مخرب تری نسبت به افزایش قیمت ها در پی دارد.

عزت الله تن ساز مدیرعامل شرکت زاگرس بسپار ماهان در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: افزایش نرخ ارز  و مواد اولیه (خصوصا مواد اولیه وارداتی) باعث بروز مشکلاتی در تولید قطعاتی شده است که کانون اصلی آن هزینه مواد اولیه است که خود را در افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت تمام شده نشان می دهد.

او افزود: علاوه بر افزایش قیمت تمام شده، نابسامانی در بازار ارز و مواد اولیه، تبعات دیگری از جمله کمیاب یا نایاب شدن برخی مواد اولیه خارجی را هم شاهد بوده ایم که گاها تاثیر به مراتب مخرب تری نسبت به افزایش قیمت ها در پی دارد.

تن ساز با اشاره به اینکه تاخیر در بررسی و تعدیل قیمت قطعات توسط خودروسازان همواره یکی از موانع و مشکلات سر راه شفافیت قیمت ها و مدیریت هزینه ها در واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ بوده است، گفت: با توجه به تغییرات سریع و گاها متناوب نهاده های تولید نیاز مبرمی به بررسی پویا تر قیمت ها و اعمال تعدیل به موقع احساس می شود که موجب اطمینان خاطر و اعتماد به آینده نزد قطعه سازان خواهد شد.

بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت زاگرس بسپار ماهان، متاسفانه اگر این تعدیل ها امروز هم صورت گیرد، با توجه به نرخ تورم نسبتا بالا و نوسانات دائمی, باز هم در جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه موثر نخواهد بود.

او در پایان این گفت وگو به روابط عمومی انجمن همگن قطعه سازان استان تهران گفت: با تشکر از زحمات شما در انعکاس محدودیت ها و موانع پیش روی قطعه سازان که در بازه زمانی حاضر به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی