مطالبات قطعه‌سازان از خودروساز‌ان ۵۰هزار میلیارد تومان‌ شد


کد خبر : ۱۹۵۵ | تاریخ انتشار : ۰۱-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس یکی از راه‌هایی است که خودروساز می‌تواند خودرو را با قیمت مناسب عرضه کند تا متضرر نشود، گفت: مطالبات قطعه‌سازان از خودروساز‌ان ۵۰هزار میلیارد تومان‌ شد.

به گزارش خبرقطعه، محمدرضا نجفی‌منش، با بیان اینکه وضعیت نقدینگی خودروسازان خوب نیست، اظهار کرد: قرارداد بین قطعه‌سازان و خودروسازان باید به‌روز شود؛ اما با وجود اینکه به اواخر سال نزدیک شده‌ایم هنوز این قراردادها به‌روزرسانی نشده و این مساله موجب مشکلاتی مالی برای قطعه‌سازان شده است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه فولاد و انواع قیمت مواد اولیه تولید قطعه‌سازی افزایش یافته است، افزود: این درحالی است که هنوز خودروسازان هزینه قطعات را با قیمت‌های قبلی می‌پردازند؛ در‌حالی‌که لازم است هر چه زودتر قراردادها تعدیل شود تا بخشی از مشکلات مالی قطعه‌سازان رفع شود.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با بیان اینکه با توجه به تورم، قیمت مواد اولیه به صورت هفتگی و روزانه افزایش می‌یابد، گفت: در این شرایط لازم است قراردادهای بین قطعه‌سازان و خودروسازان شناور شود تا با تعدیل قراردادها، مشکلی برای تولیدات قطعه‌سازان ایجاد نشود.

نجفی‌منش اظهار کرد: بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به حدود ۵۰هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس یکی از راه‌هایی است که خودروساز می‌تواند خودرو را با قیمت مناسب عرضه کند تا متضرر نشود، گفت: خودروساز با عرضه خودرو در بورس کالا خودروساز می‌تواند نقدینگی مورد‌نیاز خود را تامین کند و بر این اساس راحت‌تر مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی