عدم تعدیل قراردادها شبیه وام بدون بهره قطعه ساز به خودروساز است


کد خبر : ۱۹۷۱ | تاریخ انتشار : ۰۵-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت کیمیا موتور پایدار گفت: عدم به روزرسانی قراردادها شبیه پرداخت وام بدون بهره از قطعه ساز به خودروساز همراه با ضرر ۶۰ درصدی است.

محمد چیمه راد مدیرعامل شرکت کیمیا موتور پایدار در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: فروش ما براساس ارز نیمایی ۲۶ هزار تومانی و خرید مواد اولیه هم براساس ارز نیمایی ۳۹ هزار تومانی است. ( این مصاحبه در دی ماه انجام شده است)

به گفته او مواد اولیه به طور کلی تا حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

مدیرعامل شرکت کیمیا موتور پایدار عدم به روزرسانی قراردادها را به پرداخت وام بدون بهره از قطعه ساز به خودروساز همراه با ضرر ۶۰ درصدی  تشبیه و اعلام کرد: اثرات منفی این موضوع در تامین قطعات سال ۱۴۰۲ مشهود خواهد شد.

محمد چیمه راد در ادامه به قطعی برق واحدهای صنعتی و چالش هایی حاصل از آن اشاره ای کرد وافزود: قطعی برق واحدها ما را وادار به خرید ژنراتور کرد که در شرایط کنونی برای تامین گازوئیل این ژنراتور با چالش مواجه هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی