بورس کالا عادلانه‌ترین روش فروش خودرو


کد خبر : ۲۰۰۲ | تاریخ انتشار : ۱۱-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک کارشناس بازار سرمایه به تکرار تجربه تلخ مرداد ۹۹ به دلیل بلاتکلیفی عرضه خودرو در بورس کالا، هشدار داد.

به گزارش خبرقطعه به نقل ازایرنا، حسین احمدی با طرح این سوال که مخالفان باید صراحتا اعلام کنند راهکار و روش فروش منصفانه و عادلانه خودرو چیست؟ اعلام کرد: عرضه خودرو در بورس کالا بهترین، منصفانه‌ترین و عادلانه‌ترین روش برای فروش خودرو تلقی می شود که دولت سیزدهم آن را در دستور قرار داد و عرضه گسترده این کالا در بازار شفاف بورس مشاهده می شود.

با توجه به افت اخیر شاخص بورس و عوامل تاثیرگذار بر آن چند روزی است به دلیل مخالفت شورای رقابت، علاوه بر عدم عرضه خودرو در بورس، بازار سهام نیز منفی شده و میلیاردها تومان سرمایه سهامداران از بین رفته است.

فروش خودرو با قرعه کشی در مقایسه به بررسی روش‌های دیگر پر از ابهام است. به‌طوری که برخی نمایندگی‌ها و نمایشگاه داران از طریق شیوه های غیر متعارف نسبت به برنده شدن اقدام کردند. همچنین برخی دستگاه‌ها در دو سه سال اخیر بدون نوبت و قرعه کشی برای کارکنان اقدام به خرید خودرو کردند و زمینه ساز بی اعتمادی مردم و بهم ریختگی نظم بازار خودرو و افزایش رانت شدند.

بدون شک با اعلام برنامه مشخص برای عرضه و عرضه های پرحجم توسط خودروسازان در بورس کالا، بازار خودرو به تعادل رسیده و چنین امکانی وجود دارد که پس از مدتی خودروسازها به عرضه‌ خودرو با روش پرداخت اقساطی نیز تمایل پیدا کنند.

تایید و تکذیب اخبار در مورد صندوق‌های پالایشی دولت قبل و نیز اختلاف وزارت نفت و اقتصاد، یکی از عوامل موثر ریزش شاخص بورس در مرداد دو سال پیش و خروج سرمایه گذاران بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی