تولید ساندروی ایرانی به زودی آغاز می شود


کد خبر : ۲۲۰۲ | تاریخ انتشار : ۲۸-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزیر صمت از تولید ساندروی داخلی خبر داد.

به گزارش خبرقطعه، سید رضا فاطمی‌امین افتتاح خط تولید موتور ME16 و رونمایی محصولات مرتبط با اشاره به تولید محصولات جدید خودرویی، تصریح کرد: بر افزایش تولید تاکید داریم اگرچه از اهداف عقب هستیم.

وی با اشاره به عرضه ۹ محصول جدید، خاطرنشان کرد: ساندرو ایرانی یکی از این تولیدات خواهد بود که در مرحله سفارش قطعات و تایید استاندارد قرار دارد و علاوه بر تولید کاملا ایرانی، مذاکراتی برای تولید در روسیه نیز انجام شده است. طبق اعلام سایپا، نام این خودرو در بازار روسیه کادیلا است، اما نام‌گذاری برای بازار ایران تا یک ماه دیگر انجام می‌شود.

فاطمی‌امین با بیان اینکه دولت در موضوع خودرو یک برنامه چهارساله تدوین کرده است، تصریح کرد: در سال نخست تمرکز بر افزایش و ثبات تولید بود که به این هدف دست یافتیم و بر همین اساس سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۳۹ درصدی تولید بودیم.

وی افزود: بعد از چهار سال که تولید کمتر از یک میلیون دستگاه با تولید ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ناقصی هم داشتیم، سال ۱۴۰۱ بدون تولید خودرو ناقص، به تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو رسیدیم.

وزیر صمت با بیان اینکه خودروسازان امسال برنامه تولید را برای ۲ میلیون در دستگاه ارائه داده اند، تاکید کرد: شرکت سایپا تولید ۸۰۰ هزار خودرو را در برنامه تولید خود دارد و امیدواریم یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید شود که کاملا نیازهای کشور را پوشش می‌دهد.

فاطمی امین اظهار داشت: امیدواریم اولین مرحله برنامه چهار ساله اصلاح و به نوعی بازیابی شود که به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافته ایم و تمرکز برای امسال بر روی دو محور اساسی کیفیت و بهره‌وری است که در این بخش باید خودروساز در حوزه ایمنی کارهای بیشتری انجام دهد.

وزیر صمت تصریح کرد: خودروساز باید در کاهش مصرف سوخت اتفاق بزرگی را رقم بزند که این هدف به تولیدکنندگان ابلاغ شده است و از سوی دیگر رضایت مشتری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که در این بخش ضعف بسیار و نگاه منفی از سوی مردم وجود دارد، زیرا در سال‌های گذشته تعامل مناسبی میان خودروسازان و مردم وجود نداشته است.

وی افزود: باید به مساله کاهش هزینه‌ها توجه کرد که یکی از اقدامات در این راستا می‌تواند استفاده از بن‌سازهای (پلتفرم) مشترک است که تولید خودروی اطلس طی ماه‌های آینده در این راستا خواهد بود که پلتفرمی از سایر محصولات سایپا است و می‌تواند در کاهش هزینه موثر باشد.

وزیر صمت با بیان اینکه مردم نسبت به صنعت خودرو حساسیت بسیاری دارند، تاکید کرد: التهاب فعلی در بازار این محصول کاملاً کاذب است زیرا از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، همزمان با توقف واردات، تولید به زیر یک میلیون دستگاه رسیده بود، به همین دلیل تقاضای انباشته در این بخش وجود دارد.

وی افزود: همچنین در ماه‌های اخیر شاهد افزایش غیرمتعارف قیمت ارز بودیم و بنابراین بخشی از مردم به سمت خرید خودرو برای حفظ ارزش پول خود رفتند که تقاضای کاذبی در این بازار ایجاد کرد.

فاطمی‌امین گفت: از سوی دیگر واسطه گران و دلالان با سوءاستفاده از وضعیت موجود در بازار به التهابات دامن می‌زنند که امیدواریم با افزایش تولید و واردات، التهاب بازار از بین برود.

وی افزود: من بیش از اینکه نگران تولید باشم، نگران کیفیت و بهره‌وری هستم.

وزیر صمت در خصوص افزایش قیمت موتورسیکلت نیز خاطرنشان کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای تایید نرخ‌ها در حال دریافت داده‌ها از شرکت‌های موتورسازی است.

فاطمی امین همچنین درباره جایگزینی موتورسیکلت های برقی با موتورسیکلت‌های فرسوده برای کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: همچنین به زودی جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با برقی آغاز خواهد شد که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

وی افزود: موتورسیکلت‌های فرسوده بین سه تا هشت برابر بیش از یک خودرو هوا را آلوده می‌کنند. البته تعداد جایگزینی موتورسیکلت‌ها بستگی به برنامه تولید دارد، اما در طرح اولیه تولید ۲۰۰ هزار موتور برقی پیش بینی شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی