خودروسازان باید تضمین دهند که تیراژ تولید خود را افزایش می‌دهند


کد خبر : ۲۲۱۵ | تاریخ انتشار : ۲۹-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با افزایش قیمت کارخانه‌ای، خودروسازان باید تضمین دهند که تیراژ تولید خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرقطعه به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره گرانی خودرو در بازار در پی افزایش قیمت کارخانه‌ای آن، گفت: از آنجاکه نقدینگی موجود در کشور بسیار است بخشی از این نقدینگی به سمت بازار خودرو روانه شده و التهاب این بازار روزبه روز بیشتر می‌شود، از سوی دیگر رانتی که حاصل از فاصله قیمتی خودرو در کارخانه و بازار است، موجب می‌شود، افراد به دنبال خرید خودرو از کارخانه باشند که دولت باید این مشکل را به صورت کلان رفع کند.

تعرفه واردات خودرو کاهش یابد
ن
ماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت رشد تیراژ تولید خودرو، افزود: با افزایش عرضه خودرو، مصرف‌کنندگان می‌تواند به جای بازار، خودروی موردنیاز خود را از کارخانه خریداری کنند در نتیجه نابسامانی بازار کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه واردات خودرو باید تسهیل شود، اضافه کرد: ناترازی عرضه و تقاضای خودرو بسیار است که دولت باید با استفاده از ظرفیت واردات میزان عرضه را افزایش دهد.

کالاهای پایه‌ای موردنیاز تولید خودرو با قراردادهای یکساله با قیمت ثابت به دست تولیدکننده برسد
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان تعرفه واردات خودرو باید کاهش یابد تا قیمت خودروهای وارداتی متناسب شود، ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که با ارز منشا خارجی خودرو وارد شود زیرا تحقق این مهم بر کاهش قیمت خودرو تاثیر مثبت خواهد داشت.

حسینی‌کیا تصریح کرد: اگر شرایطی فراهم شود که مواد موردنیاز تولید که از بورس کالا خریداری می‌شود مانند فولاد و… با انعقاد قراردادی یک ساله با قیمت ثابت به دست تولیدکننده برسد، موجب می‌شود که افزایش قیمت خودرو هر چند ماه یکبار معنا نداشته باشد و ثبات در قیمت ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با افزایش قیمت کارخانه‌ای، خودروسازان باید تضمین دهند که تیراژ تولید خود را افزایش دهند و اگر این مهم محقق نشد و تولید این شرکت‌ها افزایش پیدا نکرد، قیمت‌ها به نرخ های قبلی بازگردد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی