بازار خودرو با استیضاح وزیر صمت سامان نمی‌گیرد


کد خبر : ۲۲۳۰ | تاریخ انتشار : ۰۵-۰۲-۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی معتقد است که ۸۰ درصد بازار خودرو در اختیار مافیا بوده و با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، این بازار سر و سامان نمی‌گیرد.

 به گزارش  خبرقطعه، درباره استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه بازار خودرو همواره پاشنه آشیل وزیران صمت و حتی محور استیضاح آنها در ادوار گذشته بوده است در حالی که به نظر می رسد نقش و اختیار وزارتخانه در این حوزه ۲۰ درصد بیشتر نیست.

وی افزود: اعتقاد دارم برای کنترل بازار خودرو باید یک تصمیم ملی توسط دولت با همراهی مجلس شورای اسلامی گرفته شود وگرنه وزارت صمت و وزیر آن نه در این دوره و نه در ادوار آینده قادر به ساماندهی بازار خودرو نخواهند بود.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس عنوان کرد: جلسه استیضاح، فرصت بسیار خوبی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز شخص رییس جمهور از آن برای شفاف سازی بازار خودرو و برنامه‌های خود برای کنترل آن و همچنین قانع کردن نمایندگان مجلس استفاده کنند.

آریانپور ادامه داد: متاسفانه گروه‌های مختلف مردم از وضعیت بازار خودرو و قیمت‌های غیرمنطقی آن ناراضی هستند و شاهد بودیم در ابتدای سال جاری ۳۰ درصد به قیمت کارخانه ای خودرو اضافه شد.

وی بیان داشت: برای ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از سیر صعودی قیمت این کالا که در کنار مسکن از اقلام ضروری مردم است، لازم است رییس جمهور و دولت یک برنامه عملیاتی ارایه نمایند تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانع شوند و به فاطمی امین رای اعتماد دوباره دهند.

نماینده مردم چهار شهرستان واقع در شرق استان گلستان گفت: رییس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است و می‌تواند برنامه جامعی برای کنترل بازار خودرو ارائه کند و برای همیشه جلوی مافیای این صنعت را بگیرد ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی هم آمادگی لازم برای کمک به دولت در این خصوص را دارد.

آریانپور افزود: نمایندگان مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۲ و برای رقابتی کردن تولید خودرو در داخل و نیز تامین نیاز بازار بحث واردات خودروی خارجی با عمر کمتر از پنج سال را تصویب کردند اما این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شد.

وی همچنین با دفاع از عملکرد وزیر صمت در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: فاطمی امین فردی اخلاقمدار، دلسوز، آشنا به حوزه فعالیت و کاربلد است و نقاط مثبت زیادی در کارنامه وزارت خود دارد.

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر صمت در توسعه ناحیه صنعتی شهرستان کلاله کمک زیادی کرد و معتقدم نباید قربانی قیمت خودرو شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی