مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است


کد خبر : ۲۷۷ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۳-۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: ((حجم مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به کمبود نقدینگی، خواستار آن هستیم که پرداختی های قطعه سازان به صورت یک ماهه انجام شود. ))

به گزارش دنیای خودرو محمدرضا نجفی منش کمبود نقدینگی را مشکل اصلی این روزهای قطعه سازان برشمرد و افزود: ((حتی یک یورو از مبلغ ارزی وعده داده شده به قطعه سازان تا کنون دریافت نشده است و همین موضوع سبب شده در نبود نقدینگی، قطعه سازان نیز نتوانند به تامین قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان بپردازند.))

وی بیان داشت: ((حجم انبوه خودروهای تجاری نشده و در کف کارخانه مانده خودروسازان گواهی بر این مدعاست و این انجمن خواستار آن است که پرداختی مطالبات قطعه سازان حداکثر یک ماهه باشد.))

نجفی منش اظهار کرد:(( از مبلغ چهار هزار میلیارد تومان وعده داده شده نیز فقط سه هزار و ۸۵۰ هزار ملیارد تومان به قطعه سازان پرداخت شد.))

وی خاطر نشان کرد:(( همه تلاش معاونت امور صنایع وزارت صنعت این است که پرداختی ارزی به شیوه مناسبی انجام شود و قطعه سازان با پرهیز از ریسک باز پرداخت ارز، خواستار آن هستند که مبلغ ۸۴۴ میلیون یورو یاد شده را به صورت ریالی دریافت کنند.))

این مقام صنفی در خصوص وضعیت اشتغال در این حوزه خاطرنشان کرد: (( با توجه به کاهش واردات قطعات یدکی در یک سال گذشته، اشتغال مرتبط با موضوع لوازم یدکی داخلی بهبود داشته و تولید داخلی بیشتری را دراین بخش شاهدیم.))

وی در عین حال گفت: ((اما قطعه سازانی که با OEM ها یا خودروسازان کار می کنند، وضعیت خوبی در تولید و اشتغال ندارند.))

نجفی منش در خاتمه به سفر اخیر خود به ایتالیا و حضور در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط بولونیای این کشور همراه با تیم اعزامی سازمان صنایع کوچک ایران اشاره کرد و گفت: ((در این نمایشگاه که با تمرکز بر خدمات پس از فروش خودرویی برگزار شد، دیدارهای دوجانبه زیادی با نمایندگان دیگر کشور ها برگزار شد و بسیاری از آن ها برای تداوم همکاری با شرکت های ایرانی اعلام آمادگی کردند.))

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی