سازه‌ گستر سایپا از انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودرو خارج شد


کد خبر : ۴۰۰ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۴-۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت سازه‌گستر سایپا درخصوص اظهارات دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو مبنی بر وجود ۱۱۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های گروه سایپا بیانیه‌ای صادر کرده و باتوجه به اصرار قابل تأمل آن انجمن بر اعلام آمار نادرست از تعداد محصولات دارای کسری قطعه در سایپا، این شرکت به‌عنوان متولی زنجیره تأمین محصولات گروه خودروسازی سایپا، تصمیم گرفته عضویت و همکاری‌های خود با انجمن مذکور را به حال تعلیق درآورد.

خبر قطعه – در متن بیانیه شرکت سازه گستر آمده است بخاطر خروج از انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودرو آمده است که :

در چند روز گذشته، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور، در اظهاراتی ناصحیح اعلام کرد ۱۹۰ هزار دستگاه خودرو دارای کسری در پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱۰ هزار دستگاه آن متعلق به محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا است.

این در حالی است که گروه سایپا بارها از طریق مبادی رسمی نظیر صداوسیما و پایگاه‌های خبری و مطبوعاتی کشور اعلام کرده ۸۰ هزار خودرو در کف پارکینگ‌های این شرکت به‌دلیل کسری برخی قطعات پیشرفته باقی مانده و با تدابیر اتخاذ شده درخصوص تأمین این قطعات، مراحل تکمیل و عرضه این خودروها به سرعت در حال طی شدن است.

اما باتوجه به اصرار قابل تأمل انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو بر اعلام اعداد و ارقام نادرست از تعداد محصولات دارای کسری قطعه در سایپا، به اطلاع مخاطبان ارجمند می‌رساند شرکت سازه‌ گستر سایپا به‌عنوان متولی زنجیره تأمین محصولات گروه خودروسازی سایپا، تصمیم گرفته عضویت و همکاری‌های خود با انجمن مذکور را به حال تعلیق درآورد.

در پایان، تأکید و یادآوری این موضوع ضروری است که گروه خودروسازی سایپا با وجود مشکلات بسیار زیاد در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز و مشکلات و موانع فراروی تولید، همچنان با اعتقاد راسخ به راهبرد «رونق تولید»، به اجرای برنامه تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعات خود و تحویل به مشتریان ادامه خواهد داد و براساس سیاست‌های اعلامی این گروه، از ماه آینده به‌طور میانگین ۱۲ هزار خودرو در هفته تکمیل و به بازار عرضه خواهد کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی