برگزاری میز دوم تعمیق خودرو در نیمه دوم شهریور


کد خبر : ۶۳۹ | تاریخ انتشار : ۱۶-۰۶-۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه گفت: میز دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو نیمه دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

سیدرضا مفیدی، با اعلام این خبر توضیح داد: میز دوم خودرو در جهت تعمیق ساخت داخل با هدف به کارگیری حداکثری از ظرفیت قطعه سازان داخلی و برنامه ریزی برای تولید داخلی برگزار می شود.

وی گفت: مطالعات، فهرست قطعات خودرو برای میز دوم تعیین و در حال نهایی شدن است.

وی اضافه کرد: در میز دوم تعمیق ساخت داخل خودرو به لحاظ حجم قرارداد با سازندگان داخلی و هم به میزان کاهش حجم ارزبری ناشی تعمیق ساخت داخل افزایش رشد خوبی شده است و به اهداف و برنامه هایی که در برگزاری این میزها داشته ایم، خواهیم رسید.

مفیدی توضیح داد: در میز دوم شرکت های تامین کننده قطعه ساز خودروها، انجمن های مربوطه نقش موثری دارند.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو صمت با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری میز تعمیق دوم ،نتایج، رصد و پایش میز نخست عرضه خواهد شد گفت: اکثر قطعاتی که در میز اول پیش بینی می کردیم به مرحله تولید رسیده و توانسته اند به ظرفیت کامل در قرار دادهای خود برسد.

یادآور می شود، از ابتدای سال ۹۸، نهضت ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان پرچمدار رونق تولید در کشور شکل گرفت ودر پی آن برگزاری نخستین نمایشگاه ساخت داخل و برگزاری میزاول خودرو در اواخر تیرماه با حجم قرارداد ۷۴۰ میلیارد تومان و تولید ۳۵ قطعه توسط ۳۲ قطعه‌ساز و کاهش ارزبری ۸۵ میلیون یورویی انجام شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی