اجرای طرح جهاد خودکفایی قطعات ایران خودرو


کد خبر : ۷۰۸ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۷-۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از داخلی سازی ۴۲ قطعه با همکاری ۲۳ سازنده داخلی و با کاهش ارزبری ۱۷.۴۱ میلیون یورو در تیراژ یک ساله تولید خبر داد.

به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی در این باره گفت: با اجرای طرح جهاد خودکفایی قطعات که در زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شده تاکنون ۴۲ قطعه داخلی سازی شده که کاهش ارزبری بیش از ۱۷ میلیون یورویی به همراه داشته است.
وی همچنین از همکاری با ۳۲ قطعه ساز برای داخلی سازی ۶۷ قطعه در میزهای اول و دوم خودکفایی وزارت صمت خبر داد و گفت: خودکفایی این قطعات در مجموع ۶۹۸ میلیون یورو کاهش ارزبری در بر خواهد داشت.
مقیمی تصریح کرد: از این قطعات، ۹ قطعه تاکنون به تولید انبوه رسیده و ۷ قطعه نیز بزودی به تولید انبوه خواهد رسید.
وی افزود: درحال حاضر، ایران خودرو همکاری با دیگر سازمان‌ها را در دستور کار خود قرار داده که حاصل آن تعریف ۲۷ پروژه مشترک بوده است. بیشتر این پروژه ها طی امسال و سال ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بهره برداری از زنجیره ارزش و به‌کارگیری پتانسیل‌های موجود در کشور برای خودکفایی مجموعه‌ها را از دیگر فعالیت های این خودروساز برشمرد و گفت: برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف خودکفایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی آغاز شده و با جدیت دنبال می شود.
گفتنی است، ایران خودرو در مجموع ۱۴۸ پروژه برای خودکفایی قطعات در سال ۹۸ و بیش از ۱۱۰ پروژه برای سال آینده تعریف کرده که با داخلی سازی حاصل از قطعات این پروژه ها کاهش ارزبری قابل توجهی در صنعت قطعه سازی کشور حاصل خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی