واحدهای تولیدی که اقدامات لازم را در رعایت نکات ایمنی و ایجاد امنیت برای کارگران لحاظ نموده اند گرید بندی شوند


کد خبر : ۷۱۷ | تاریخ انتشار : ۱۷-۰۷-۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

یکی از نکاتی که در روابط کار، با اهمیت و برجسته به نظر می رسد، موضوع مسؤولیتهای کارفرمایان در قبال کارگران و بالعکس می باشد که اعضا هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران در سلسه نشست های مشترک خود با دستگاه های اجرایی کشور در پانزدهمین جلسه ی خود میزبان مدیران اداره کل کار شمالغرب استان تهران بودند.

خبر قطعه – یکی از نکاتی که در روابط کار، با اهمیت و برجسته به نظر می رسد، موضوع مسؤولیتهای کارفرمایان در قبال کارگران و بالعکس می باشد که اعضا هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران در سلسه نشست های مشترک خود با دستگاه های اجرایی کشور در پانزدهمین جلسه ی خود میزبان مدیران اداره کل کار شمالغرب استان تهران بودند.

در این جلسه که به ریاست مهندس جلالی در محل انجمن برگزار شد ایشان ضمن برشمردن مشکلات عدیده در خصوص قوانین موجود در فضای کسب و کار گفتند : یکی از مشکلات موجود در برخورد با کارفرمایان و تولید کنندگان نداشتن حسن ظن از سوی اداره کار نسبت به تولیدکنندگان می باشد و این هم امر سبب گشته تا در بسیاری از دعاوی مطروح در شعبات ادارات کار برخی کارشناس و بازرسان این اداره  اقدامات کارفرما را برای جلوگیری از حوادث در نظر نگرفته و در هر صورتی ۳۰ درصد کارفرما را مقصر در بروز حوادت می دانند که پیشنهاد میشود واحدهای تولیدی که اقدامات لازم را در رعایت نکات ایمنی و ایجاد امنیت برای کارگران لحاظ نموده اند گرید بندی شده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود .

در ادامه این نشست مهندس حبیبی عضو هیئت مدیره انجمن ضمن تشکر از حضور مدیران اداره کل کار شمالغرب استان تهران در این جلسه اظهار داشتند: یکی از مسائل مهمی که مانع از روند فعالیت های اجرایی در کارخانجات میشود حضور مدیرعامل شرکت ها در همه ی شکایات مطرح شده از طرف کارگران می باشد که با توجه یه تعداد کارگران برخی از واحدهای تولیدی این کار وقت و انرزی زیادی را از مدیرعامل های واحدهای تولیدی میگرد که برخلاف دستور ریاست محترم دستگاه قضا جناب آیت اله رئیسی بر عدم حضور مدیرعامل های کارخانجات در دعاوی مظرح شده از سوی کارگران،همچنان این روال ادامه دارد و احضاریه برای شخص مدیرعامل ارسال میشود

در این جلسه هم اندیشی آقای مهندس نصیری یکی دیگر از اعضا هیئت مدیره این انجمن عدم توجه به نامه های ارسالی از سوی کارفرماها و واحدهای تولیدی در تغییرات و جابه جای های واحدهای تولیدی و بازرسی های غیراصولی از واحدهای تولیدی را که منجر به ادعای شکایت از سوی اداره کار و بیمه جهت پرداخت جریمه های سنگین به واحدهای تولیدی می شود یکی از مشکلات دانست و خواستار اصلاح روند بازرسی ها شد.

در پانزدهمین جلسه اعضا هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو استان تهران جناب آقای دکتر یاوری مدیرکل روابط کار،اداره کار شمالغرب استان تهران با ابراز خوشحالی از برگزاری چنین نشست های از سوی انجمن برای گفتگو رو در رو؛ وجود خطای انسانی در برخی از بازرسی ها و دعاویی مطرح شده از سوی کارفرما و کارگران گفت : ما با توجه به مشکلات و استماع صحبت های اعضا هیئت مدیره ،حتما کلاس های آموزشی و توجیحی را برای بازرسان و کارشناسان اداره کار افزایش می دهیم و همراه در مجموعه اداره کار شمالغرب استان تهران شنوا و پذیرایی کارفرمایان عزیز برای ارائه مشاورهای تخصصی به این عزیزان می باشیم و با صراحت اعلام می داریم بسیاری از شرکت های خصوصی که با عنوان مشاوره به شرکت های تولیدی نزدیک میشوند تا با دریافت پول های کلان و بهانه های مختلف تسهیل گر باشند؛کلاهبرداری میباشند و با وجود مشاورهای تخصصی در ادارات کار نیازی به مراجعه به این شرکت های واسطه ی نمی باشد.ایشان با تاکید بر وجود سامانه ی پاسخگویی آنلاین در بستر اینترنت خاطر نشان کرد که کارفرمایان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی ادارات کار در بخش ارسال سوالات و مشکلات ؛درخواست خود را ثبت نمایند تا کارشناسنان ما ظرف ۴۸ ساعت پاسخگویی آنها باشند.

در پایان این جلسه ایشان ضمن استقبال با پیشنهاد برگزاری  جلسات مشترک فی مابین انجمن قطعه سازان همگن استان تهران با حضور واحدهای تولیدی موافقت نموده و مقرر شد تا هر دوماه یکبار این جلسات برگزار و در صورت نیاز مشاورهای تخصصی در محل انجمن ارائه شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی