قطعه سازان، غریبه‌های برای مسئولین بانک مرکزی


کد خبر : ۷۶۵ | تاریخ انتشار : ۲۶-۱۱-۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

پرداخت وام به خودروسازان برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان نشان می‌دهد که خودروسازی ناکام ایرانی، همچنان بر قطعه‌سازی کارآمد ایرانی اولویت دارد.

خبر قطعه – توجه ویژه به خودروسازانی که به‌ندرت عملکرد قابل دفاعی از خود در دهه‌های اخیر نشان داده‌اند با تصمیم برای پرداخت وام باهدف تسویه بدهی به قطعه‌سازان؛ با مصوبه شورای پول و اعتبار ادامه دارد.

چندی پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد با این موضوع که طبق مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی؛ تا مبلغ ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک مرکزی صرفا جهت پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، به خودروسازان پرداخت می‌شود که صرف پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان که به بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده است، خواهد شد.

با این حال فعالان حوزه قطعه‌سازی تاکید دارند که این وام تنها ۴۰ درصد از معوقات قطعه‌سازان را پوشش می‌دهد و مانند مسکّن فقط بخشی از مشکلات آنها را حل خواهد کرد.

قطعه‌سازان که بار بیش از ۸۰ درصد از اشتغال ایجاد شده در صنعت خودرو را به دوش می‌کشند از نظر نظام بانکی کشور نقش اصلی نداشته و طفیلی هستند و مطالبات آنها در حد یک بیست و پنجم، قرار است با ورود بانک مرکزی حل و فصل شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی