مشکل صنعت خودرو مدیریت نیست، قیمت‌گذاری است


کد خبر : ۹۰۳ | تاریخ انتشار : ۲۹-۰۶-۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: صنعت خودرو کشور در زمینه مدیریت مشکلی ندارد و آنچه باعث توسعه‌نیافتگی این صنعت شده دخالت نهادهای دولتی در عزل و نصب مدیران و قیمت‌گذاری خودروست.

محمدرضا نجفی‌منش ضمن قدردانی از وزارت صمت برای برنامه هایی که برای کاهش التهابات بازار خودرو و حمایت از تولید داخلی در نظر گرفته، افزود: با تغییر دولت‌ها برخی بر این باورند که مدیران دولت قبل هم باید تغییر پیدا کنند این در حالیست که مدیران لایقی در بدنه مدیریتی و سیاست‌گذاری کشور وجود دارد که تغییر آنها به صلاح تولید و توسعه نخواهد بود.
این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: به عنوان مثال در صنعت خودرو شاهد هستیم که مدیرانی مانند مدیرعامل ایران خودرو با وجود همه محدودیت‌های بین‌المللی، کمبود نقدینگی، نبود قطعه و جو منفی حاکم بر خودروسازان داخلی توانست ایران‌خودرو را به خوبی مدیریت کرده و در بحرانی‌ترین شرایط این کارخانه را روی ریل تولید و توسعه محصول بازگرداند.
نجفی‌منش افزود: به عنوان یک فعال صنعتی که چند دهه در فضای تولید کشور مشغول به‌کار هستم باید بگویم که در طول دو سال گذشته مدیرعامل ایران خودرو با پشتکار فراوان و با تواضعی خاص این شرکت را مدیریت کرده و اجازه نداده که تولید کاهش یابد و توسعه محصولات جدید متوقف شود.
وی گفت: هر دولتی با هر سلیقه‌ای بهتر است قدر چنین مدیرانی را که جسارت دارند و باعث تحول می‌شوند بداند و از آنها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.
نجفی‌منش افزود: بنده از نزدیک شاهد بوده‌ام که مدیرعامل ایران خودرو در بدو ورود به این شرکت با چه مشکلات بزرگی روبرو بود اما با توجه به تعامل بسیار خوبی که با قطعه‌سازان سازان داشت، توانست صنعت خودرو را از این گردنه بحران عبور دهد.
این صنعتگر گفت: تعاملی که هم‌اکنون میان قطعه‌سازان و ایران‌خودرو وجود دارد کم سابقه بوده و سبب شده تا قطعه‌سازان با درک شرایط موجود اجازه ندهند صنعت خودرو کشور با کاهش تولید مواجه شود.
نجفی‌منش تصریح کرد: مشکل اصلی اقتصاد ایران، بویژه صنعت خودرو، دخالت دولت در امور مدیریتی و قیمت‌گذاری محصول است.
او افزود: این موضوع سبب شده تا خودروسازان کشور با ضرر محصولات خود را به‌فروش برسانند و از جیب سهامداران هزینه قیمت‌گذاری دستوری و آمال و آرزوهای دولت پرداخت شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی